Den vita staden... Amman!

2008-12-17 @ 00:25:12
Detta är min favoritstad... kan man bli kär i en stad så är jag kär i denna!

Den är uppbyggd på kullar precis som Rom, den har en jätteintressant historia, det finns historiska monument och platser och supermoderna byggnader... kontraster!

Jag tycker att det inte spelar någon roll var i stan man står, så ser man bara hus och åter hus... som att det aldrig tar slut!

Jag älskar ljuden och dofterna... här skulle jag gärna vilja bo!


     

      

      

     

     

Detta hotell höll på att byggas när jag var i Amman sist... Jag brukade promenera här varje dag!

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Är glad att ha hittat din blogg som gett mig lite inspiration till min jul-/nyårsresa. Är ledsen att jag inte la till fler än två extradagar i Amman i början av det hela, som huvudsakligen är en ridresa i Wadi Rum.

2010-08-21 @ 11:27:25

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0