Chokladbollar med storebror.

2008-10-19 @ 20:19:04
När vi kom hem efter vår promenad satte jag igång med dagens middag, Briani, en arabisk rätt. Eller arabisk vet jag inte om den faktiskt är från början för både i Indien och i Afrika gör man Briani. Det finns en massa olika stavningar på ordet...

Och en massa olika varianter på själva rätten, men alla innehåller i alla fall ris... sen kan man i stort variera resten av innehållet som man själv vill.
Idag hade jag kycklingfile i som var stekta i små små bitar, potatis i pytt-i-panna storlek, gröna ärtor, lök och sopp-spaghetti (såna där jättesmala och tunna, nästan som sytrådar) som man bryner lite innan man kokar den tillsammans med riset. Sen så har man då i en massa kryddor, som curry, gurkmeja, salt , peppar och en arabisk kryddblandning.

Sen äter man det tillsammans med turkisk yoghurt... Jättegott!

Storebror och småbarnen gjorde chokladbollar, vi hade ingen kokos hemma så de rullade dem i pärlsocker... ungarna var snabba på att äta upp dem men jag hann ta en bild innan alla försvann...

      

Kameran är inte världens bästa så bilden är lite otydlig i det här formatet... man ser mycket bättre i originalstorlek!

Kommentarer
Postat av: Mrs Mulatt

Ser, och låter otroligt gott!!



Jag bjuder hem mig själv på middag till dig tror jag ;o)



Säg en dag som passar, så kommer jag rusande!

2008-10-19 @ 21:09:58
URL: http://blogg.aftonbladet.se/12197
Postat av: Mimia

Du är så välkommen så! Vi får väl se om vi kan klämma in något någon dag...

2008-10-20 @ 11:50:16
URL: http://mimia.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0