Den här helgen skulle jag ha gått på kurs...

2008-10-18 @ 13:04:38
Men som vanligt så hade jag inte råd att gå den... hm... det är alltså inte första gången jag har fått avboka den.

Jag vill gå en kurs för att bli Doula... och den ges bara en gång per termin i Göteborg om det är tillräckligt med deltagare anmälda. Kursen består av två helger, två tolvtimmars pass och två åttatimmars pass. Långa dagar...

Jag har i alla fall inhandlat nästan alla böcker som finns på litteraturlistan... så om inte annat så kan jag ju läsa alla böcker fram tills att det är dags för nästa kurs. Böckerna ingår inte i kursen men man måste läsa dem för att klara provet som man måste göra för att bli en auktoriserad doula, man läser dem alltså utöver litteraturen som man har på kursen.

Såna här spännande böcker är det som det handlar om... dessa hämtade jag ut på posten igår. De handlar om att föda barn, med en massa bilder från förlossningar osv... Om förlossningsskräck och om hur man kan hjälpa de blivande föräldrarna i olika situationer.
Och en massa annat smått och gott...

    

Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0