Kan det vara Physalis?

2008-10-08 @ 19:29:29
Idag när vi var ute och promenerade så hittade vi de här växandes intill vägkanten...



De ser ut precis som "Physalis", ni vet de där små frukterna man kan köpa i en liten korg...
Vi öppnade en och även frukten inuti såg precis ut som de man köper.

Vi plockade ett par kvistar...

Jag tycker att de är underbart vackra! Vilka underbara färger! De passar verkligen in på hösten... de får mig att tänka på Halloween... det är väl formen!

Jag ska sätta mina kvistar i en vas och se hur länge de håller sig...


Kommentarer
Postat av: Mrs Minteh

Ser misstänkt mycket ut som physalis.. bara den mörka färgen som inte känns som man brukar se dem. Växte de vilt alltså? Vad häftigt..



kram

2008-10-09 @ 21:55:58
URL: http://blogg.aftonbladet.se/12197
Postat av: Mimia

Visst gör de?! Tror du inte att färgen bleknar sen när de torkar då? De växte framför en häck... hela vägen utefter häcken, men grannarna hade inga så de måste vara så att de som bor där antingen sått frön eller slängt physalis där... Jag ska spara en och se hur den ser ut sen!

2008-10-10 @ 11:30:12
URL: http://mimia.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0