Börjat med balkongen

2009-04-27 @ 13:46:23
Idag när jag lämnat barnen på dagis tog jag mig en sväng till Blomsterlandet, fast först blev det en kopp kaffe på Mc Donalds. Blomsterlandet hade inte öppnat vid den tiden.

Jag blev förvånad både utanför och inne på Mc Donalds, för de hade nämligen renoverat om... jättefint hade de gjort!

Jag inhandlade ett par växter: hänglobelia, mini-petunia (som också hänger), murgröna och så ett gäng smultronplantor... det är i alla fall en liten början till vad som ska bli balkonggrönska så småningom.

    

Det jag egentligen gick dit för var för att införskaffa två balkonglådor i korg... vitmålade. Jag måste erkänna det... shit... jag har fallit för det vita... för shabby chic! Igen...

Resten av dagen har jag tillbringat på min kära balkong... där jag började med att hänga lådorna på plats och sedan satte jag mig ner en stund för att tänka... och jag tänkte och tänkte!

Sen gick jag beslutsamt in i lägenheten och rätt fram till städskåpet där jag förvarar diverse saker såsom färg och penslar...

Fram med en burk vit lackfärg och så ut på balkongen igen...

(Och håll i er... jag sket i att sandpappra!)

Jag började med den bruna gamla pallen från slutet av 50-talet... den har jag förresten snott från byggubbarna när de renoverade tvättstugan, de hade ställt den bland skräpet som skulle slängas... egentligen... när jag tänker efter så räddade jag väl den faktiskt från att hamna på soptippen! Tror den trivs ganska så bra på min balkong!

Idag blev den vit... och så småningom när den har målats en gång till, så ska den få stå i ett hörn av balkongen med en vit zinkbalja med blommor i på...

Efter pallen gick jag över till balkongmöblerna, det är ett litet runt bord och två stolar... träfärgade... nu är en av stolarna vit och de andra möblerna står där och ser längtansfulla ut... och väntar på sin tur!

Sen så har jag bestämt att de glaskupor jag har uppe på en hylla i badrummet, fyllda med snäckor, sand och ljus ska få komma ut och se dagens ljus nu under sommaren...

Färgen får blommorna, ljuslyktorna och textilierna stå för...

Blir det bra eller i alla fall någorlunda bra så kanske ni får se en bild så småningom, annars blir det minsann inget med det! Hihi!

Nu ska jag hämta barnen i skolan, de små är redan hemma... vi ska till Mc Donalds och äta... för visst måste ungarna få prova den nya leksaken som de byggt upp utanför restaurangen?!

Det var evigheter sen vi var där och åt...


Kommentarer
Postat av: Ulrica

Det låter jättefint, funderar också på att måla om våra gamla trädgårdsmöblerna vita, vitt är fint. Hmm...så det kallas shabby chic när allt nästan är vitt, jag har noll koll på sådant. Hoppas på bilder sen från din balkong :)

2009-04-28 @ 15:27:57
URL: http://mamaauroras.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0