Det är dåligt med...

2009-04-05 @ 10:17:56
... bloggeriet just nu!

Tomt i huvudet och tomt på händelser... det är i alla fall underbart med det fina vårvädret och skönt att ungarna kan vara ute och leka utan att komma in alldeles våta eller frusna.

Igår satt tjejerna i sandlådan nedanför huset och lekte restaurang... jag kikade ut genom köksfönstret och vad får jag se, jo... båda två har tagit av sig jackorna och sitter i bara t-shirt och leker. Jag öppnade fönstret och ropade till dem att ta på sig jackorna igen och att det inte var tillräckligt varmt ännu för att vara så bar ute... under pust och stön tog de på sig sina jackor igen.

Maken och Divan var på ett bröllop igår... det var makens kompis som gifte sig! Divan serverade och maken struttade väl runt och kollade så att allt fungerade som det skulle... efter festen stannade han och hans systerson och några kompisar till kvar för att städa i lokalen...

Det tycker jag är så konstigt... för hemma kan han då rakt inte hjälpa till!

Jag gav honom nyss ett litet förslag... "eftersom du nu var så snäll och städade upp efter din kompis fest, så kan väl han vara så snäll och komma hit och städa upp här idag?!"

Fick inte ens ett svar... bara ett grymt!

Mmmm Divan... det stämmer nog som du säger! Vartenda ord är sant...

Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0