Frukost

2009-04-20 @ 08:26:02

Jag älskar att äta frukost, men oftast hinner jag ändå inte sitta i lugn och ro och äta den frukost jag verkligen skulle vilja äta...

Frukosten är den klart bästa måltiden enligt mig... en lång frukost, i gott sällskap... det finns det inget som slår!

Jag älskar att äta frukost på hotell eller på tex Stena båtarna... en härlig stor frukostbuffé... där man kan välja och vraka och sitta länge till bords.

    

När man äter frukost på morgnarna... oftast i brådska... så blir det ju ofta så att man bara äter EN del utav vad som som skulle kunna bli en hel frukostbuffe...
Men när man är borta och tex bor på hotell... då har man ofta både tid att sitta och äta länge och möjlighet att vräka på med allt som man tycker tillhör en värstingfrukost!

Frukosten är ändå det viktigaste målet utav alla... och får man en bra start på dagen så tror jag att resten av dagen också blir bra!

På Värstinnans skola serveras frukost till all de klasser som börjar tidigt på morgonen... det är något alla skolor borde införa tycker jag. Vi betalar så mycket skatt och de kunde gott ta pengar från något oviktigt och lägga dem på goda frukostar åt barnen istället...


Barnen har gått till skolan och jag håller på att tvätta, sen ska jag ut och köpa nya skor till alla barnen och hämta ett stort paket från Ellos med lite härligheter i...


... men nu först ska jag avnjuta en god frukost! För det har jag inte hunnit med än...

Kommentarer
Postat av: Ulrica

Oj, nu blir man lite hungrig när man ser frukostbilderna :) Vill bara berätta att min dotter tycker att du är såå söt och har så jättefina bilder på din blogg :D

2009-04-20 @ 21:37:44
URL: http://mamaauroras.blogg.se/
Postat av: Mimia

Tack så jättemycket!

2009-04-22 @ 09:36:46
URL: http://mimia.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0