Ibland suger det att vara mamma...

2009-04-16 @ 09:23:44
... och det är när det aldrig är någon som vill ställa upp för att lösa en jobbig situation för mig!

Jag har många barn och de stora barnen tycker ofta att det är jobbigt med de små... det förstår jag.

De stora vill ogärna ställa upp och passa de små... det förstår jag också... och därför har jag aldrig direkt låtit dem passa dem någon längre stund. Kanske korta stunder där jag har smitit ut till affären ensam... men inget annat!

Och nu när jag skulle behöva lite hjälp för att lösa jobbsituationen... då är allt annat viktikgare än att hjälpa mig... även om de egentligen inte har något annat för sig.

Det handlar inte om mer än två timmar och endast idag... men icke sa nicke!


(Tror det är hög tid för lilla mamma att gå ut i strejk... Bara för att man  är mamma så betyder inte det att man ska ta allt ansvar i familjen ensam, det betyder inte att det bara är mamma som ska städa, tvätta, handla, laga mat och plocka efter alla andra... Var och en kan ta hand om sina saker, men inte här inte!)

Kommentarer
Postat av: only me

låter som här... fast de har iofs varit mer tvugna att hjälpa till då jag varit på sjukhuset med de andra barnen... men inte är det så frivilligt de ställer upp (eller ja äldste dottern är snäll o ställer upp för det mesta men oftast e det ju hon som är på sjukhuset)



hoppas att det löser sig. man är väl för dålig på att tvinga dem... här känns det lite som att jag förstör hela deras liv o ger dem depressioner osv om jag ställer lite krav. :S



är inte lätt att ta hand om allt själv... och att behöva be om hjälp osv... ibland är jag sugen på att leta efter nån tjej som kan passa barnen e ju ofta det sitter lappar i affären osv...

2009-04-16 @ 09:49:36
URL: http://blogg.aftonbladet.se/974
Postat av: Ulrica

Här är det likadant, förutom syskonpassningen. De stora får hjälpa till med det. Just nu har jag faktiskt inte sett lillan på snart två timmar, de stora har henne uppe och alla verkar vara glada :) Som tack ska de få några kronor var..men det vet de inte om ännu :)

2009-04-16 @ 10:51:30
URL: http://mamaauroras.blogg.se/
Postat av: Fredrika

Hej! Kul att du hittade till min sida, nu hittade jag ju hit till dig!

Åtta kids! Härligt med stor familj, men jag förstår verkligen hur jobbigt det måste vara emellanåt.

Jag har tre tonårskillar som är helt fantastiska med varann, (jag tackar min lyckliga stjärna för det) men visst suger det ibland att vara mamma..



Kram på dej!

2009-04-16 @ 20:02:30
URL: http://blogg.aftonbladet.se/16598

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0