Shabby chic...

2009-04-25 @ 12:25:04
... kallas den inredningsstil som Divan och så många andra gillar! Det har jag lärt mig de här senaste dagarna.

Då kan jag bara glatt meddela att den stilen hade vi hemma runt 1993, kanske därför som Divan är så kär i den... hela deras rum var Shabby Chic...

På den tiden var jag som tokig i inredning... fick jag för mig något så bara måste det bli gjort på en gång och hela hemmet var hela tiden tvunget att vara tip top...

(Det vill jag fortfarande men nu är jag inte ligga tokig som då... har slappnat av betydligt... vet inte om det är åldern eller orken som har tagit ut sin rätt...)

På den tiden hade jag skåpen fulla av inredningsmagasin och böcker, det var en vana jag förmodligen ärvt från min mor... för hon har alltid bara köpt inredningsmagasin, inga andra tidningar... och på sin fritid satt hon bara och ritade husritningar och inredningsbilder...

Och jag är likadan... fast jag ritar inte hus så mycket, men spelar SIMS det gör jag ibland och bygger och inreder mina hus... fast en sak gör jag som mamma, när jag ska ändra något eller göra om något, så ritar jag alltid upp en bild först, hur det ska se ut, vilka färger som ska användas osv.

Samma procedur sker när jag ska sy eller renovera en möbel, jag går igenom allt i huvudet, ritar upp det på ett papper... tänker mig in i varje moment och så gör jag det jag ska...

Oftast  (nästan jämt) blir resultatet precis som jag har tänkt mig... och då är jag överlycklig! Jag skapar mig alltså en bild av hur det ska se ut i huvudet och lyckas jag att få det så, då är det ett perfekt resultat...

Fungerar med allt, inredning, hantverk, bakverk , konstverk osv...


Idag lördag står det tvätt på schemat för mamman, barnen är ute i solen och leker, Bebben sover middag, Divan, arbetar, Värstinnan är hos the Man och de andra två är hos pappa. Maken spelar fotboll...

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe på balkongen... där jag också intog min frukost!
 
Det är härliga tider...

Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0