Vår och sommar har mycket att erbjuda...

2009-04-15 @ 19:06:01
    

Blommor vars kronblad är ätbara:

Nejlika, Dianthus
Ringblomma, Calendula
Solros, Helianthus
Stockros, Alcea
Rosor, Rosa
Pelargon, Pelargonium
Daglilja, Hemerocallis
Tulpan, Tulipa


Hela blomman är ätbar. Plocka just utslagen:

Malva, Malope trifida
Tagetes (kryddtagetes), Tagetes tenuifolia
Blomsterkrasse, Tropaeolum
Viol, Viola
Ringkrage, Chrysanthemum carinatum
Gurkört, Borago officinalis
Temynta, Monarda didyma
Syren, Syringa
Lavendel, Lavandula
Gräslök

                     Blommor i sallad

                     Blommor i isbitarna

                     Blommor från gräslök


Kommentarer
Postat av: Therese

Ja den är verkligen gudomligt god den där cheesecaken! Superenkel att göra och smälter i munnen. Fattig är jag också. Har nog aldrig i hela mitt liv haft så dålig ekonomi som jag har just nu. Det är katastrofalt!!!! Kram

2009-04-15 @ 23:32:26
URL: http://prinsessansliv.blogg.se/
Postat av: only me

låste i min nya fuchsia bok att även deras blommor är ätliga och även bären vissa sorter får ska gå att äta... fast vet inte om ajg vågar prova de ser inte så goda ut hehe.



sj får jag väl erkänna att jag är dålig på att äta blommor... gurkört o syren har jag ätit.... annars är ju fläderblomssaft underbart gott men det e ju inte råa blommor... och så plocka jag massvis av maskrosor när jag var lite för att mamma skulle göra vin på det... då tyckte jag det smaka hemskt vet inte vad jag hadetyckt nu.

2009-04-16 @ 09:53:05
URL: http://blogg.aftonbladet.se/974

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0