Vilken natt...

2009-04-08 @ 23:36:01

Först drack jag kaffe med Prinsen vid halv åtta tiden på kvällen... och det skulle jag naturligtvis inte ha gjort! När det var dags att sova kunde jag absolut inte somna...

Jag låg där klarvaken och klockan tickade på... jag skulle upp senast klockan sex i dag... och ville verkligen somna!
Efter en stund blev jag törstig... gick upp och drack... försökte övertala maken att han också skulle komma och lägga sig, för det är lättare att sova när han också ligger där... och SNARKAR!

Men han ville inte lägga sig...

Lite senare hör jag oljud från grannarna ovanför mig... (fick idag veta att det var storebror i familjen som kommit hem lite väl överförfriskad från en jobbfest). Känner att jag är hungrig... går upp och gör en fullkornsmacka med rökt kalkon och tomatskivor på... borstar tänderna och lägger mig igen.

Bebben börjar gny lite i sömnen och jag håller tummarna att han inte ska vakna... nu är klockan runt två och maken har också kommit och lagt sig... vi ligger och småpratar lite... och precis när vi båda är på väg att somna så hör vi svagt att det är någon som bankar på dörren... men herregud vem kan det vara... mitt i natten!

Maken hoppar upp och ska till att rusa ut i hallen för att se vad som är på gång... då hör vi hur Divan ropar i brevlådan... ljudet var tillräckligt för att få Bebben att sätta sig käpprätt upp i sängen. När han såg att pappa gick därifrån blev han alldeles hysterisk och började att skrika efter honom...

Han klättrade snabbt ur sängen och sprang skrikandes efter pappsen...

Maken och Bebben kom tillbaka till sovrummet... "din tur att gå upp, sa maken... kolla in din dotter!" Divan satt på toan och sov... när jag pratade med henne vaknade hon till igen... hon var också aningen överförfriskad, hade tappat bort sin mobil och fått en blåtira på ena kindbenet. Utan mobil och utan nyckel... och så vårt portlås som inte fungerar, så hade damen ringt på hos flera stycken som bor i huset... pappan ovanpå hade öppnat för henne... det fick jag också höra i dag!

Divan var hungrig och så mådde hon illa... när hon ätit gick vi och la oss igen. Nu skulle jag väl i alla fall få sova... nu var jag rejält trött! Men nej... Bebben hade inte lyckats somna igen fastän pappa vaggat honom och vyssjat honom. Mamman fick ta över och inom loppet av typ två sekunder så ljöd kraftiga snarkningar i hela rummet.

Bebben pratade och ville leka, vi tuttade och tuttade och varje gång jag trodde att NU sover han och försökte lägga mig själv till rätta för att kunna somna så satte han igång med att prata igen. Han rabblade alla familjemedlemmarnas namn, han satt och räknade upp olika kroppsdelar och så räknade han sina fingrar...

Jag somnade vid femtiden och klockan sex satte alarmet igång...

Hade verkligen ingen lust att gå upp... funderade en kort stund på om jag skulle stanna hemma och sjukskriva mig, men nej så kan man inte göra...

När jag kom hem från jobbet hade jag stor lust att sova middag, men det blev aldrig av... och nu sitter jag här in denna sena timme och känner mig inte alls trött.

Men kanske om jag känner efter riktigt noga... så kan jag kanske somna ändå!

Haha...ögonen går i kors på mig!


Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0