En liten Prinsessa...

2009-08-28 @ 10:13:32
 Igår var lill Prinsessan ute på lite äventyr med Grannflickan på eftermiddagen. Hon kom hem och var strålande glad för de hade träffat storasyster Divan som köpt det här till lillasyster...  

 

Lill Prinsessan hade sölat ner sin tunika när de fikade ... så även grannflickan hade shoppat till henne... två nya tröjor!

Ni må tro att hon var stolt... hon svissade runt i sina saker hela kvällen... och det första hon gjorde i morse var att ta på sig en av sina nya tröjor, sätta på sig halsbandet, armandet och diademet...

"Oj då, värst vad tjusig du är"... sa jag... "ska du på fest eller?!" "Nej men jag är en Prinsessa, så jag måste vara så här fin hela tiden nu"... blev svaret.

Favoritbarnprogrammet på TV just nu är också En liten Prinsessa...

    

En morgon när jag satte på TV:n så hördes ljudet först innan bilden kom fram... det var en man som talade och direkt kom lille Bror springande och ropade : "En liten Prinsessa!"

Han kände alltså igen pappa Kungens röst... ibland blir man så imponerad alltså... eller vaddå ibland, jag förvånas dagligen över saker som barnen säger och gör... och mitt mammahjärta dunkar extra stolt!

När jag var liten läste jag boken En liten prinsessa av Frances H Burnett, det var en av mina favoriter. Den är en klassiker och handlar om den lilla rika flickan Sara som bor i ett flott rum på en internatskola. En dag förändras hela hennes tillvaro, Sara måste flytta från sitt fina rum till ett dragigt rum på vinden och börja jobba för fröken Minchin.
Boken slutar lyckligt även om det ser lite mörkt ut ibland.

Boken finns även filmatiserad... hela 5-6 gånger. Jag grät varje gång jag såg filmen, som för övrigt alltid visades som sportlovsmatiné när jag var liten. Vet inte hur många gånger jag har sett filmen...

I den första filmen är det Shirley Temple som spelar Sarah... vill ni se filmen så går det bra här


Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0