Hoppelihopp...

2009-08-11 @ 10:22:57
... hoppar på kryckor... det gör minsann jag idag!

Har de senaste två veckorna haft så dunderont under fötterna... brukar ha det ofta på morgonen när jag vaknar och är helt stel, men då brukar det försvinna efter ett par timmar när man kommit igång.

Så har det inte varit nu... det onda håller i sig dygnet runt! Fruktansvärt jobbigt... sitter jag stilla en stund... exempelvis på jobbet och sen ska resa mig för att gå någonstans så skriker jag nästan av smärta och haltar som bara den.

I går kväll hade jag så himla ont, gick runt här eller rättare sagt försökte gå... letade efter värktabletter men det fanns inga. Jag köper värktabletter och tonårstjejerna gör slut på dem...

Grinade och grinade, sen orkade jag inte mer så jag gick och la mig. I morse när jag skulle gå upp så gick det bara inte... kunde inte ens sätta ner fötterna på golvet utan att skrika... de bar mig inte!

Som tur är har vi ett par kryckor hemma, då min kropp sviker mig lite titt som tätt... nu får jag väl gå med dem tills det slutar göra så förbannat ont.

En sak är i alla fall bra... värken i ryggen har blivit mycket mindre den senaste tiden!

Det kan tydligen bli så i den här sjukdomen... att värken hoppar runt och sätter sig på olika ställen i kroppen.

Vi har inte ens ätit frukost ännu... det går långsamt... vi har dåligt med smörgåspålägg hemma så nu ska jag ta och göra min goda äggblandning, så att ungarna får något gott på mackan.

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Mamma Russin

hejsan..

så roligt att du tittade in till mig..:) japp jag har både teens och en "bebis" som har hunnit bli druga 1 år..:) hur gamla är din barn??



men så jobbigt att ha ont under fötterna.. varför har du det?? hoppas det ger med sig och du/ni får en fin dag, kramar från mig

2009-08-11 @ 11:29:05
URL: http://enburkrussin.se
Postat av: only me

usch låter inte alls om en höjdare :( Hoppas verkligen att det ger med sig snart! kram.



vad är det för rolig äggröra då?? jag brukar ju bara koka ägg om vi har ont om pålägg så kanske hade varit ett alternativ =)



kramar

2009-08-11 @ 11:35:16
URL: http://blogg.aftonbladet.se/974
Postat av: Lotta

Fy så jobbigt det låter.

Det är ju inte klokt att man ska behöva hå sån smärta.

Hoppas verkligen den hoppar och sätter sig någon annanstans snart, i ett par stolsben eller nåt.

Kramen

2009-08-11 @ 13:59:20
URL: http://steinsdotter.blogg.se/
Postat av: ila

Det var inte roligt att höra - jag har ibumetin hemma om det skulle hjälpa/hör av dig/Kram Ila

2009-08-11 @ 16:45:03
URL: http://www.metrobloggen.se/twingela
Postat av: Lairama

Låter jättejobbigt... Hoppas det blir bättre snart.



Tack för titten hos mig :)

2009-08-11 @ 17:02:01
URL: http://lairama.wordpress.com

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0