Min lilla stund...

2009-08-26 @ 09:14:56
... vid datorn verkar vara nu på morgonen!

Har redan läst igenom alla mina favoritbloggar, skickat iväg barnen till skolan, utfodrat småttingarna och mig själv, vart en tur till tvättstugan. Dagen har bara börjat...

Igår gjorde jag i ordning mitt rum... slängde inte så mycket där, bara en påse full med gamla papper...
Men rummet tog tid för när jag låg på golvet och damsög under sängen (rummet är litet och ena sidan av sängen står mot väggen, går alltså inte att gå runt) ... såg jag att någon (tung) människa hoppat eller liknande i sängen och lyckats få hela stången (järn) som hjälper till att hålla uppe madrasserna att nästan gå av på mitten... den var inte av men väldigt väldigt böjd. Så det är alltså därför som det har känts som att ligga i en nedförsbacke!

Jag fick helt enkelt lyfta bort bäddmadrasserna skruva loss järnstången (ser mer ut som en bräda fast i smide) vända på den och försöka banka den rätt igen... jag hoppade på den men det hjälpte inte mycket, men när jag bankade på den blev det bättre. Sen skruvade jag loss den andra stången som satt i fotänden... bytte plats på dem, tillbaka med bäddmadrasserna igen och vips så var sängen åter fit-for-fight!

Innan jag började bad jag maken om hjälp... men han dröjde sig kvar vid datorn ända tills jag var klar..." oj "sa han då... "gick det så snabbt!"
Jag kontrade med: Du vet att jag håller på att rensa bort all skit! Snart är det din tur...att rensas bort!"
Hårda ord... men ganska så sanna!

Hann även med att gå och handla (Prinsen var snäll och körde mig), tvättstugan och så städade jag kylskåpet. Grannflickan fick hjälp med att färga håret på kvällen. Ska bli spännande och se hur det blev, för hon gick hem för att duscha ur färgen...
Värken har inte blivit bättre... men jag fick värktabletter av min lilla granne som har hjälpt bra!
Idag fortsätter jag min rensning... hm... vilket rum står på tur nu?

Idag ska jag göra "söndagsstek" med potatis och gräddsås... mormors härliga recept. De sålde fransyska billigt på Willys. Prinsen kommer idag igen... så det är klart att han ska ha god mat!

Nu ska jag strax sätta igång med dagens arbete...



Kommentarer
Postat av: Anonym

jag tycker att du ska göra slag i det du sa till din make idag!

2009-08-26 @ 20:25:13
Postat av: ila

Händiga damen tror jag och maken ska kanske passa sig så det inte händer och sker - håret blev jättefint -själv får jag inte förtroendet hm..../nattkramar ila

2009-08-26 @ 23:39:39
URL: http://www.metrobloggen.se/twingela

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0