Personal Antivirus

2009-08-25 @ 08:39:51

Personal Antivirus är ett falskt spionprogram borttagnings verktyg.

Programmet beter sig på ett aggressivt sätt. Det visar falska spyware detektioner rapporter som skall hota användarens dators system. Detta program försöker att skrämma dator användaren till att tro att deras dator kan vara i stor fara, det kanske kan sedan hjälpa till med att användaren köper den "Fulla" versionen av Personal Antivirus för att eliminera hoten.

Personal Antivirus installerar sig själv på användarens dator med hjälpen av en Trojansk häst eller så kan det bli ned laddat manuellt genom att besöka vissa hemsidor. Personal Antivirus kan också försämra användarens dators prestanda och visa störande pop-up meddelanden innehållande olika annonser. Internet användandet kommer definitivt inte att förbli ett nöje med Personal Antivirus installerat på användarens maskin. Radera Personal Antivirus så fort som det går.

Detta är vad våran dator råkat ut för och det som orsakat min lilla bloggpaus!

Gissa om man blir skrämd när det plöstsligt poppar upp ett okänt program och börjar scanna datorn och man ser direkt att scannern visar att man har en massa olika virus och trojaner... Jag stoppade snabbt den där scannern och satte igång mitt eget antivirusprograms scanner. Den visade inte på några virus...

Plötsligt började nätet krångla, det koplade inte upp och var jättelångsamt... öppnade sidor som vi inte ens försökt öppna. Det gick fruktansvärt långsamt att få gjort något över huvudtaget och hela tiden poppade det upp varningar från det där falska programmet.

Jag försökte avinstallera programmet i vanlig ordning ... men icke sa nicke!

Jag laddade ner flera olika program för att få bort det där odjuret men ingenting fungerade eller så var man tvungen att betala för att få det att fungera.

Till slut hittade jag det rätta programmet för att få bort det... fick till och med gå med i något "nörd" -dataforum för att få tag på den rätta infon.

Men nu är det fixat! Och mamma är lättad... men gladast är nog maken som återigen kan sitta 24/7 vid datorn.

Pust! Torkar datasvetten ur pannan...


Kommentarer
Postat av: attis

Hejsan. Jag har råkat ut för samma jäkla program. Vad anväde du för program för att få bort det ?

Kram

2009-08-31 @ 16:35:14
URL: http://attisblogg.blogg.se/
Postat av: Anonym

2009-08-31 @ 19:20:57
Postat av: Heidi

Jag har också råkat ut för samma sak. Tyvärr så gick jag på deras luris och laddade ned den fulla versionen för en summa, men det visade sig att de drog nästan 3ggr så mycket från mitt konto. Jag hade aldrig hört om Personal Antivirus med pratade sedan med min bror och han har nu hjälpt mig att ta bort trojanen från min dator och banken ska hjälpa mig att få pengarna tillbaka... Hemska hemska program!

2009-09-04 @ 08:33:00

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0