Jag kunde inte hålla mig...

2009-12-17 @ 12:36:39
... utan föll för shoppinggudarnas frestelse och beställde en julklapp till mig själv också!

En ny kamera... fortfarande inte en sådan som jag egentligen vill ha... men i alla fall en som är bättre än den jag har. Ska bli spännande... hoppas den hinner komma innan jul!

Måste tipsa om en av mina nya favoritbloggar... det är
den här och jag gillar den för att den är lite galen/spontan och för att Susanne hela tiden tipsar om en massa nya och kul saker.

Jag gillar bloggar där man kan lära sig saker... och önskar ibland att jag själv kunde ha en kreativ blogg där läsarna kunde ta del av och lära sig utav det man skriver om. I
den här bloggen... en annan av mina favoriter kan man också lära sig mycket!

Men min blogg är bara en ordinär blogg bland tiotusentals andra. Det ska vara lätt att blogga, det ska inte vara så att man ska känna sig tvungen att prestera en uppsats på universitetsnivå varje gång man skriver ett inlägg. Det ska vara enkelt och lätt... lätt att läsa och lätt att förstå.

Min blogg är lättläst... väldigt lättläst. Det har jag kollat... och den ligger på barnboksnivå! As simple as that...

Men det är väl inte så konstigt egentligen eftersom jag ständigt är omgiven av barn och tonåringar... kan till och med berätta att när jag sitter med jämnåriga och hör dem prata... så känner jag mig som ETT BARN! De jämnåriga låter i mina öron som gamla tanter och farbröder... de pratar som mina föräldrar!

Ibland skulle jag vilja skriva på ett lite annorlunda mer provokativt sätt, men jag känner att jag efter 100 års (3 års) bloggande har fasnat i den här genren... den lätta och snälla.

Folk skapar ju sig ofta en bild av bloggskrivaren som kanske i verkligheten inte stämmer... och vise versa... folk som vet vem man är och har skapat sig en bild om hur man är... och sen läser i bloggen och får en helt annan uppfattning om en.

Redan för två år sen så var det "ute" att blogga enligt konnässörer... men fortfarande varje dag registreras fler och fler bloggar. Det har blivit en egen litterär genre... verkar det som! Som Susanne ovan skriver om i sin blogg så finns det ju till och med kurser på universitetsnivå om hur man bloggar.

Bloggvärlden är den lilla människans STORA scen där man... om man har tur (eller otur) har chans att hamna i rampljuset!

Kram bloggers!



Kommentarer
Postat av: Ingela

Jag tycker att en blogg ska vara precis som din, enkel och rak!! :) Hoppas att du har det gott! Kram!!

2009-12-17 @ 19:21:06
URL: http://trebarnslandet.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0