Vilken underbar dag!

2009-12-30 @ 13:35:42

En perfekt vinterdag! Önskar dock att det hade varit lite mer snö... det är lite svårt att åka pulka på is!
Den fina pulkbacken vi har framför huset har blivit en enda stor isbacke...

Livsfarligt!

Den mösslösa mamman är förresten inte mösslös längre... för jag fick en fin mössa med tillhörande halsduk i julklapp av Värstinnan. Mysigt!
Idag har jag även köpt mig ett par vantar som passar med den stickade sjalen jag köpte häromdagen. Så nu är jag riktigt vinter-fit-for-fight... So bring it on!

Jag är grymt nöjd med mina flumstövlar jag köpte... visst kan det ändå vara halt, men det går inte att jämföra med hur halt det är när man spatserar på klackstövlar.

Något jag inte gillar i dessa dagar är... alla småpojkar (var är deras föräldrar) som är ute och smäller smällare och småraketer. Det är ju förbjudet! Vet inte föräldrarna att det är de som får ta ansvaret om något händer?

Igår hade elaka gänget (smågangstarna) på vår gata skjutit en liten raket rätt i ryggen (ungen siktade) på lill Fan.
Som tur var så hände det inget mer än att han fick ett brännhål på jackan... oh my god... den NYA jackan!

Jag hade en diskussion med dessa barn både förra nyåret och i påskas... dock för döva öron. Nu är det nog dags att söka upp föräldrarna...

Jobbar kväll idag!


Kommentarer
Postat av: Susanne

...kul att du är med och tävlar :-D och att du gillade dikten, trots allt...skrattar

2009-12-30 @ 18:36:41
URL: http://snyggastdesign.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0