Jag måste sälja mig själv...

2009-02-09 @ 14:08:13
... det finns ingen annan utväg! Jag har nått botten.
 
För det går ju inte att smita från AF:s hemläxor...

Den här veckan har vi alltså fått i läxa att skriva ett säljarbrev... för att sälja oss själva. Detta brev ska man sedan dela ut eller skicka till arbetsplatser där man skulle vilja jobba.

Vid första kurstillfället var vi 12 personer, idag fjärde gången var vi bara 4... handledaren tyckte det var konsigt... för det är bara en av oss som har fått ett deltidsjobb under den här tiden. De andra skolkar alltså...

Jag vågar inte skolka för handledaren sa att om vi uteblir utan att höra av oss och har en giltig frånvaro så meddelas a-kassan direkt. Kommer man inte på kursen är man inte aktivt arbetssökande och ska därför inte ha någon ersättning...

Hur ska jag sälja mig själv! Jag är skitdålig på sånt...

Var kreativa sa han...

Kommentarer
Postat av: Singelpappan

Lite inspiration, kanske...



"De senaste x åren har jag arbetat med att planera, organisera och genomföra driften av ett storhushåll, med 8 medhjälpare. Det har varit ett intensivt och krävande arbete som lärt mig det viktigaste om hur man får en grupp och en enhet att fungera på ett effektivt och bra sätt. Jag har haft huvudansvaret för verksamheten som fungerat enligt upprättade planer.



Mina tidigare erfarenheter är... bla bla bla



Nu söker jag ett arbeta där jag har nytta av min förmåga att skapa resultat och få människor att trivas tillsammans. Särskilt intresserad är jag av... bla bla bla

Postat av: only me

Nåt sånt hade jag inte lyckats klara av att få ihop om mig själv... jag lyckas ju inte ens få till ett vanligt brev, cv att söka jobb på...

2009-02-10 @ 18:23:55
URL: http://blogg.aftonbladet.se/974
Postat av: Ildiko

hihi



Sälja sig själv? hm.... det kan jag .....troligen , i vilket fall som helst har jag fortfarandre jobb på mitt kupp.... det hände typp 2 års sen , att jag sökte jobb i en ny stad i sverige , i det här fallet Borås , ett liten stad som jag har viserligen har besökt förrut men bo i det det var ett drömm i mardrömmen . Jag sökte jobb med referenser i handen allt som var möjligt , undersköterska ett lek att hitta jobb på trodde jag men det var det inte . Sökte ett månads tid skickat iväg bla bla bla , svar nej nej nej . pfff jag vill inte leva här tänkte jag . Men tog ett steg och Ringde mitt ex svärgeska till slut att hjälpa mig med jobb , hon visste var jag skall börja , Tjuren vid horna typp.... Ring xy å sej vad du vill .... tog ett andetag och jag ringde ... jag heter si å så jag har erfarenhet 6 år , jag kan det där utan problems , helt enkelt jag vill sälja mig . Sagt å gjort fick jag en tid , sen komm kallduschen , hon var enhetschef , tankarna gick vad sa jag i telefon , aj aj jag som trodde att hon var arbetsledare .... skitt jag är säkert inte med leken längre . Men att tro på sig själv , det är inte dåligt idé, skulle jag fått sommar vik från typp vecka 30 , gick jag bredvid , 2 dag , sen hände ett under , som någon har lyssnat mina bön , den där tjejjen som skulle komma från vecka 25 dök inte upp , hon frågade MIG om jag skulle kunna tånka mig att hoppa in från vecka 25 jesssssssssss ja så klart ..... sen dess jag jobbat i samma hemtjänst . HOn jobbar inte kvar vi fick ett ny enhetschef , bättre kanske , vi ét i alla fall vad vi har med varandra att göra ..... medarbetare sammtal har jag överlevt i onsdags , hon vill inte släppa mig alltså , upp med nossen , det kommer att hända under i ditt liv med , du få tro på dig själv helt enkelt ... kram ILdiko

2009-02-14 @ 08:48:19

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0