Ravioli

2009-02-10 @ 14:42:33
Idag ska mina stackars barn få äta RAVIOLI... från konservburk till och med!

Jag lider med dem... men jag orkar inte laga mat idag... har ingen fantasi alls. Ravioli och fiskbullar är något som vi praktiskt taget aldrig äter... men det var faktiskt nära att ett par burkar med fiskbullar slank ner i shoppingkorgen häromdagen.

När jag gick i skolan fick vi ju både ravioli och fiskbullar i bamba... men jag vet faktiskt inte hur det är nuförtiden. Har i alla fall aldrig läst det på barnens matsedlar från skolan!

                                    


Jag gillar själv inte Ravioli särskilt mycket... får en äckelkänsla i munnen! Men jag kan tänka mig att hemgjord ravioli är dundergott...

Kommentarer
Postat av: only me

ibland får man vara lite bekväm ler

jag hatar ravioli, var sånt jag åt som barn när jag var med i frilufsfrämjandet. standard att man hade det med på övernattningar för att värma i stormkök. vanligtvis kasta man det mesta.

har gjort försöka tt få mina barn att äta det som nödmat men icke så jag har gett upp.



fiskbullar åt jag en gång som tonåring och aldrig mer säger jag, fast vem vet jag kanske hade gilalt det nu... nä jag tror inte det...

2009-02-10 @ 18:22:25
URL: http://blogg.aftonbladet.se/974
Postat av: Angelina!

det e fint :) med dig med ?:() åh vad härligt :D

2009-02-10 @ 20:17:52
URL: http://angelinav.blogg.se/
Postat av: mimia

Only me: Nej fiskbullar och ravioli är ju inget man äter varje dag inte!



Jag tycker ju inte om det som sagt va, men jag försöker ändå lära ungarna att äta all mat.



Det var ingen större succe dock... har precis stått i köket och gräddat massa plättar som de snabbt som ögat vräkte i sig!

2009-02-10 @ 20:36:57
URL: http://mimia.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0