Viva la vita!

2009-02-09 @ 01:27:40
Det är oftast små små saker som gör en lycklig i livet! Ofta märker man dem inte ens... då just när de sker, men det är de sakerna man minns senare.

Det kan vara en stund i skratt tillsammans med någon, det kan vara en kram, en blick , någon kan säga eller göra något snällt, gemenskap, närhet och samspel. Det finns så mycket att vara lycklig över!

Ibland tänker man som så att det måste ske något stort för att man ska känna lycka men så är det inte...

Mina stora flickor säger ofta att de tycker att jag ska hitta mig en rik man som tar hand om mig och ger mig det jag behöver... de tror att man blir lycklig om man har pengar och bor i villa. Men pengar är inte allt... (men mycket säger genast tjejerna då)... jag förstår dem på ett sätt... men jag tror inte själv att jag skulle bli lyckligare om jag hade mycket pengar. Ok att jag kanske skulle välja att bo på ett annat ställe... men sen skulle jag inte ändra på något direkt! Jag kanske till och med skulle välja att leva på ett ännu enklare sätt än vad jag gör nu...

Jag trivs i mitt liv... (mitt liv utan pengar alltså)... för jag känner mig lycklig ändå. För mig är lycka och rikedom att alla är friska och glada, att vi älskar varandra och har varandra, vår gemenskap och närhet.

Visst är det bra att ha pengar... inget fel på det... men det är så många som tror att man inte kan vara lycklig utan dem och det är fel.

När Bebben pekar på mig och säger: I löööööv jooo... då känner jag mig som den lyckligaste och rikaste personen i världen, eller som i eftermiddags... Prinsessan skulle gå iväg med sin kompis och sova över hos henne (första övernattningen borta alldeles ensam), hon skulle bara till grannhuset men småsyskonen kramade henne och tog farväl som om hon skulle resa till andra sidan jordklotet... då var jag också lycklig och nästan började gråta (mitt modershjärta höll på att brista) av att se dem så fina och goda mot varandra. Det är väl lycka i allra högsta grad!

                     

Kommentarer
Postat av: Singelpappan

Kan bara hålla med dig! Att se kärlek mellan sina barn är en fantastisk gåva.



Det har funnits perioder i mitt liv då jag haft pengar och andra där jag inte haft det, men detta har inte på något sätt påverkat min känsla av lycka. Förmågan att njuta styrs inte av plånboken.

Postat av: Angelina

vad trevligt:) hur månda barn har du då?:D

2009-02-09 @ 11:54:37
URL: http://angelinav.blogg.se/
Postat av: mimia

singelpappan: Förmågan att njuta styrs inte av plånboken... där sa du ett sant ord!



Jag tycker att familjelivet, kärlek, inre ro (att man trivs med sig själv) är den största lyckan. Sen att pengar kan påverka lyckan på olika sätt, det är klart!

2009-02-09 @ 13:44:17
URL: http://mimia.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0