Bröd

2009-01-07 @ 15:52:18
Jag bakar bröd nästan varenda dag...  ibland tycker jag det är jobbigt men det är ju så mycket godare än köpebröd och billigare också för den delen.

Ingen i den här familjen gillar grovt bröd förutom jag... så när försöker baka lite grövre så kan jag aldrig göra det för mörkt... för då äter de inte.

Jag skulle vilja ha ett recept på något grovt gott bröd som jag kanske kan få dem att tycka om ... är det någon som har något?

Eftersom jag bakar efter mitt eget huvud så håller jag mig till en grunddeg som jag varierar i det oändliga... lägger till en massa saker osv.

När vi var i Jordanien fick vi ett jättegott frukostbröd som de serverade med en speciell marmelad. Det var ingen som visste hur det bakades när jag frågade... för det var ingen som bakade själv. När vi kom hem satte jag igång att exprimentera och testa mig fram på maken och till slut blev det rätt. Det är lätta och fluffiga bröd med sesamfrön på...


Kommentarer
Postat av: Singelpappan

Jag skulle också vilja baka bröd...



Har du något enkelt/gott recept till mig? :-)

Postat av: En dansös dagbok

Vilken lyx för din familj! Jag vill också äta hembakat bröd varje dag! Funderat på att köpa en bakmaskin faktiskt och förbereda kvällen innan, bakar du ugn eller maskin? Kram

2009-01-13 @ 16:45:40
URL: http://tutku.blogg.se/
Postat av: Anonym

En dasös dagbok: Jag bakar som vanligt i ugn utan några maskiner överhuvudtaget. Hade ibland önskat att jag hade en sån där assistent för jag har så ont i armarna och händerna. Men det fungerar allt ändå! Och visst är det underbart gott med hembakat bröd!

2009-01-13 @ 19:46:41

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0