Dags för lite "enmansmys"

2009-01-24 @ 22:08:54
Idag har jag varit ensam med småbarnen hela dagen... var till och med en riktigt dålig och elak mamma... när lill Prinsessan och Bebben sov middag smet jag ut alldeles ensam till affären. Jag var helt enkelt tvungen att ha en stund för mig själv och Prinsessan och lill Fan var mer än gärna barnvakter.

De stora tjejerna har jobbat i stallet hela dagen... allt från skötsel, mockning och utfodring till barnkalas på ridskolan! Inte förrän sent på eftermiddagen fick de ge sig ut på sin egen efterlängtade ridtur.

Jag och småttingarna har tillbringat dagen med att storstäda i vardagsrummet så där härligt ordentligt...

De har precis lagt sig... efter att ha fått vara uppe lite extra länge. Vi har haft lördagsmys med dricka och kanellängd och var sin pytteliten godispåse. Och så har vi tittat på Ebba & Didrik... en serie som gick på tv när de stora barnen var små.

Nu är det alltså dags för mammas eget mys... en kopp chai te och en god kalkonsmörgås... och naturligtvis en romantisk mammafilm.

Prinsen ska ut och festa ikväll eller natt och det betyder oftast att mamma får en nattgäst... då det är lättare att ta sig hit än hem till pappa och förmodligen billigare också då de flesta kompisar bor här och de kan dela taxi.

Nu ska jag luta mig tillbaka i soffan med favoritkudden, en mjuk filt och en massa ljuslyktor tända och så förstås ... min film och mitt mys!

Och ännu än dag har gått till ända...

Kommentarer
Postat av: susanne

hej och kul att du hittat min blogg varmt välmommen in till oss---

susanne

2009-01-25 @ 08:49:28
URL: http://supermamman.bloggagratis.se
Postat av: Singelpappan

Vad blev det för film? :-)



Själv fastnade jag framför filmen om Drottning Elisabeth 1. Den var ok, men egentligen inte vad jag skulle vilja se.


Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0