Det gäller att tro på sig själv.

2009-01-20 @ 17:38:20
Det verkar som att det idag är väldigt viktigt att kunna "sälja" sig själv på arbetsmarknaden. Att kunna visa framfötterna och vara störst, bäst och vackrast typ!

En marknad perfekt för dagens ungdomar som ju har väldigt höga tankar om sig själva...

Tänk vad bra det hade varit om vi äldre hade varit lika bra på att framhäva oss själva... som det är nu så sitter man nästan lite och skämms över att ens nämna något som man är bra på.

Man måste vara framåt, orädd, rakryggad och verkligen tro på sig själv! Det är som att man nästan måste ändra personlighet för att vara attraktiv på marknaden.

Kanske de skulle ha en kurs i att "pusha och stärka" de arbetssökande i stället... nu känns det nästan mer som om att de försöker sänka dem...

Idag har jag suttit hela förmiddagen och engagerat mig i jobbsökandet... har sökt två jobb... fler hittade jag inte som passade... men jag hittade en massa till Divan som hon ska söka.

Hur skriver man ett säljbrev? Hur säljer man sig själv på bästa sätt...

Kommentarer
Postat av: nela

tack! =)



hej. haha, aa gör det! =) hoppas allt är bra med dig. lycka till med jobbsökandet. många kramar från mig

2009-01-20 @ 17:43:22
URL: http://vrionela.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0