Det tog aldrig slut...

2009-01-16 @ 18:00:45
Divan och jag gjorde ett besök på vårt kära bibliotek i eftermiddag. Divan skulle skriva ut ett gäng CV och personliga brev, men som vanligt så är det alltid något som är galet när man kommer dit.

Sist jag var där var skrivaren ur funktion idag var den riktigt på alerten, den spottade ut papper efter papper på grekiska...

Någon människa hade förmodligen inte förstått att papperna var slut i maskinen och försökt ett antal gånger att få den att skriva ut det personen ville ha... och på så sätt åstadkommit en jättekö av dokument till utskrift...

Och så när då den här mamman, jag alltså, kom och genast fattade att papperna var slut, hämtade nya och satte i och vips startade skrivaren och sprutade ut papper efter papper... papperna tog slut och jag fick gå och be om fler... 
Då jag hämtade dem frågade jag bibliotekarien om man inte kunde gå in och stoppa utskrifterna, om man kollade alla datorerna... men nej sa hon, det var något man skulle vara tvungen att ringa till Stockholm om...

Gick tillbaka till datasalen och ville inte riktigt ge mig... man kan väl visst stoppa utskriften! Frågade en kille som verkade kunna data, men han sa att man det måste vara administratören som gjorde det...

Ok... papperna tog slut igen! Vi kom på att vi kunde vända på dem i stället för att hämta fler... skrivaren blev varmare och varmare men den bara fortsatte att spotta ut utskrifter... fortfarande på grekiska!

En annan bibliotekarie kom in i datasalen för att kopiera något... jag ställde samma fråga till honom... att borde det inte gå att stoppa skrivaren... jo sa han det går allt och så gick han till den första datorn i raden och tog bort kön. Jag tog en annan dator och så fortsatte vi genom hela salen, och äntligen till slut... så stannade skrivaren!

I lite mer än en timma höll den på...

Divan var jätteglad att hon till slut fick sina papper utskrivna!

Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0