Gulasch

2009-01-08 @ 14:26:15
Igår hade jag svårt att bestämma mig för vad jag skulle laga till middag... det var lite tomt i skåpen, faktiskt i ALLA skåp.

Det skulle innehålla lite råvaror men räcka till många... efter en titt i frysen där jag hittade lite grytbitar kom jag på att jag skulle göra min pappas gulaschsoppa. Den var det jättelängesen jag lagade! Har i alla fall inte gjort den de senaste 10 åren för maken har då aldrig ätit den.

Jag satte igång och så småningom blev det klart!

Ungarna tittade på maten och jag såg deras blickar... frågande... vad är nu detta hon har hittat på?

Jag la upp gulaschen i deras tallrikar de åt... och ALLIHOP ville leende ha en omgång till.

Jag sa till Divan att maken kommer också att kasta en blick på maten, rynka på pannan och undra vad sjutton är det där... och tro att det är något som inte är gott. Mycket riktigt han tittade ner i kastrullen, rynkade pannan, tittade på mig och Divan och sen ner i kastrullen igen... tog en tallrik med sig och ett par skivor nybakat bröd och gick in och satte sig vid datorn... efter en stund kom även han tillbaka för påfyllning!

Den blir det alltså repris på...


Här finns ett recept som liknar det jag gjorde... fast jag gjorde förstås den enklaste och fattigaste/billigaste varianten av alla!

Kommentarer
Postat av: Mrs Mulatt

Kul när gamla recept kommer till använding och är omtyckta =)

2009-01-08 @ 14:45:37
URL: http://blogg.aftonbladet.se/12197
Postat av: mimia

Ja visst är det! De blev helt sålda på soppan, de vill att jag ska laga samma mat idag... hihi... men det gör jag inte!

2009-01-08 @ 14:52:09
URL: http://mimia.blogg.se/
Postat av: sexbarnsamman

Du kan inte lixom - skriva ner receptet- soppa är en sådan bra mat när man är många. Fast det gäller ju at det ärr soppa som alla ungar äter- annars har man ett gäng hungrisar senare på kvällen.



Ja, visst var min lilla sötenos söt- när man är 9 månader- då är det inte så lätt att förstå detdär med "nej". Itne om man har fokus som en falk...Hon har koncentrationsförmåga och målinriktning ungen min. Bådar gott....

2009-01-08 @ 15:00:52
URL: http://sexbarnsmamman.blogg.se/
Postat av: Singelpappan

Trolla med mat är roligt. Speciellt när man kan överraska som du gör... :-)


Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0