Privatlärare

2009-01-22 @ 16:17:09
Idag var jag då privat datalärare åt damen från söka jobb kursen...

Vi träffades vid biblioteket och skaffade oss en dator i datasalen och där satt vi sen bland alla ungdomar. Jag hade funderat ut innan vad jag skulle lära henne. Om man inte har dator hemma och behöver kunna gå in på vilken offentlig dator som helst så är det ju bra att ha alla sina saker samlade på ett ställe som kan nås från alla datorer. Eller hur?

Jag gjorde en gmail till henne och öppnade ett googlekonto... på så sätt kan hon både maila och skriva sina dokument och dessutom spara dem på vilken dator som helst som har internet. Vi skrev också ett CV åt henne som vi både sparade och skrev ut i ett antal exemplar då hon föredrar att gå direkt till olika arbetsplatser och presentera sig.

Idag var hon dessutom lite gladare för hon och hennes man hade pratat igenom saken och tillsammans kommit överens om att eftersom hon mår så dåligt och känner som att det inte är någon idé att söka jobb så är det  lika bra att hon går i pension redan nu.

Hon sa att hon kände sig jättelättad... hennes man har nyss gått i pension och han har varit orolig över hur det skulle vara att vara ensam hemma hela tiden utan att ha något att göra... men nu ska de starta sitt nya liv tillsammans istället... och de hade till och med bestämt sig för att köpa en laptop.

Hon var i alla fall jättetacksam och sa att hon skulle komma ihåg mig i sitt testamente... haha!

Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0