Idag var en trevlig dag!

2009-07-06 @ 22:43:18
Jag slutade redan klockan ett från jobbet och därefter träffade jag Divan i stan...

    

Det var evigheter sen vi gjorde något tillsammans på tu man hand... Divan kände för att shoppa loss lite och handla kläder till Prinsessan (gissa om hon kommer att bli glad!), så det gjorde vi...
 
Sen bjöd hon mamsingen på kinarestaurang. En kinarestaurang där... " talliken kostal ett hundla klonol"...vilket minst hälften av alla besökarna i restaurangen blev informerade om då en liten pojke tappade en tallrik i golvet... "ni måste passa baln!"

Lilla kinestanten var jättesur... en av männen som var där med barnet blev ännu surare... "jag betalar dyrt för maten och du behöver inte tjata om en tallrik som säkert inte kostar dig mer än en spänn..." sen vände han sig mot buffén och jag och alla andra hörde honom mumla... "och ska man bo i sverige borde det vara bra om man kunde prata svenska också!"

Kvinnans man stirrade på honom men vågade inte kommentera... ty han var stor, muskulös och färgad... ungefär som han i the Green Mile.

Maten var god... Divan berättade om sitt äventyr i Oslo under tiden vi åt. Efter maten drog vi oss mätta med svullna magar till tåget...

Skulle gärna ha gått på en rejäl shoppingrunda med Divan, men det fanns varken tid eller pengar för det idag. Det får väl bli vid något annat tillfälle.

Väl hemma möttes vi av en lite ledsen lille Bror, han har inte varit sig riktigt lik de här senaste dagarna, antingen så saknar han mamma och pappa så mycket under dagarna eller så håller han på att bli sjuk... han ser så liten och ynklig ut!

Lite senare när Divan gått för att fika med Prinsen gick vi ut en sväng på en liten tur till Ica tillsammans med Grannflickan... hon är mitt nionde barn! Det sa hon själv i helgen...

Har inte pratat med varken lill Fan eller Prinsessan idag... men jag vet att de var kvar i Viskafort när klockan var halv nio på kvällen... verkar vara full rulle!

Ringde ett avskedssamtal till Värstinnan innan deras båt lade ut från hamn...

Har hittat en jättebillig digitalkamera... rosa... samma märke som jag har nu fast lite bättre och nyare modell. Vill ha!
Men det blir nog inget med det... :(

Nu ska den här mamman ta en varmdusch för att mjuka upp de stela och värkande lederna... sen blir det sängen!

Måste ta igen all sömn jag förlorat de senaste dagarna...

    
                          (Divan i Oslo... fotograf: Sara)

Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0