Önskas: trädgård eller stor veranda

2009-07-11 @ 15:55:11
Finnes: drömmande kvinna som inte är rädd för att ta ett par spadtag när det behövs... lusten att skap drömmarnas trädgård har funnits i många år, men inte tillfället...

Idag tänkte jag köra lite uteplatser...

En av mina största önskningar är att få ha en egen trädgård... eller en stor fin veranda!

Att få kunna skapa ett riktigt uterum... där man kan tillbringa lata dagar i skuggan eller i solen, vilket man än känner för.


Här är ett par utegrupper som jag tycker är fina...



Om man hade haft en sjö/havs tomt hade det varit fint med en härlig grupp nere på bryggan... ser fräscht ut med vitt och rött!



Bilden ovan är en av mina favoriter... älskar ju lyktor i smíde och färgerna!



En sån här gunga hade vi i vår trädgård när jag var liten... men inte var den så snygg! Pappa tog helt enkelt och hängde upp en gammal sängbotten (i metall) på en stor bräda som han fäste mellan två stora träd... vi hade minsann inga tjusiga kuddar eller dynor, men jag tror att jag minns att vi hade en tunn madrass på den, för annars var det risk för märken i rumpen...

Vi älskade gungan för hela familjen fick plats...



Absolut favorit... den här gröna färgen får mig att smälta!  Skulle kunna tänka mig att ha det här tillsammans med det som finns på bild nr 2 om man bytte ut dynor eller kuddar där till den här gröna härliga färgen... sen skulle jag nog hänga lyktor i smide i träden istället.



En stor veranda hade allt varit något... som i den amerikanska södern... man kunde sitta och gunga i sin gungstol på kvällarna! Lyssna på cikadornas melodi...

Jättefint... återigen grönt fast här i kombination med lite kallare färger... vilken fantastisk idé att göra utemöbler i plastrotting!



Härlig matplats... äta måste man ju också göra även om man vistas ute hela dagen!


Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0