Ännu en ...

2009-06-30 @ 20:23:58
... arbetsdag till ända! Man går hemifrån tidigt och kommer hem sent... tror att det fortfarande är tidigt och så tittar man på klockan och ser att den redan är åtta... götapetter... vad tiden bara rinner iväg!

Utbildningen på jobbet gick bra... men oh så mycket koder att komma ihåg! I morgon ska vi ut på en inspektionsresa, vi ska åka en tur med flexlinjen, för att se att allt går rätt till och hur det fungerar över huvudtaget... ska bli kul som omväxling!

Lill Fan har varit på hugget idag också... försvann hemifrån utan att säga något. Några grannungar skvallrade till storasyster som kontaktade mig, som satte igång operation "hitta ungen" från jobbet.
Efter många om och men fick vi till slut reda på att han åkt till sjön med en kompis och dennes mamma... det var ju i alla fall en fördel! Men man tycker ju att mamman skulle ha velat prata med en förälder innan hon tog honom med sig...

Jag skickade upp Prinsen som var på väg hem till oss med Värstinnan och the Man till sjön för att hämta hem ungen, men då hade de redan gett sig av hem...

Prinsen mötte upp mamsen och så åkte vi och handlade lite. Innan dess hann jag faktiskt ta en snabb tur in på köpcentret och köpa mig en sommarblus... halleluja... för den! Det var rea på Vila och där fann jag DEN för endast en femtiolapp... billigt och bra för en fattig mamma. Nu behöver jag bara ha ett par tunnare skor också...

I nästa vecka jobbar jag bara tre dagar... då hade jag planerat att åka bort med barnen i fyra dagar. Vi behöver lite miljöombyte. Hade tänkt beställa tågbiljetter redan nu... men nu är jag tvungen att vänta och se vad som finns kvar i skattkistan... eftersom jag inte fick någon akassa den här månaden heller.

Nu ska jag till tvättstugan och sen ska jag fortsätta att städa... ingen rast ingen ro!


Kommentarer
Postat av: Singelpappans

Du har fullt upp, märker jag! :-)



Inte roligt när barnen försvinner. Håller verkligen med om att den andra mamman borde ringt och kollat om det var ok med dig.



Låter skönt med miljöombyte. Det blir säkert bra!



Kram


Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0