Drömmar... lite Toscana!

2009-06-11 @ 09:00:16

Jag älskar att sitta och titta på hus på internet... helst i Toscana men även på andra platser.

I drömmarna finns inga begränsningar...

    
    
    
        (bilderna är lånade från www.casa-in-toscana.it)

Den översta bilden påminner mig om min farmors och farfars hus jättemycket, fastän deras hus inte hade fasad i sten utan i vitkalkad puts... En rad med sovrumsfönster och därnere en ingång till köket och längre bort en ingång till källaren. Hos farmor och farfar kom man först in i matkällaren, där det hängde korvar och stora rökta skinkor i taket... från matkällaren fanns det en spiraltrappa ner till vinkällaren... där det låg stora tunnor på rad.

Vi hade också en trappa på utsidan av huset, på varje trappsteg stod det en terrakottakruka eller en stor gammal konservburk med blommor i... Vi brukade sitta i trappan och filosofera!

Även på farmors och farfars hus fanns det en ingång på sidan... gick man in där kom man till sovrummen.


Jaja... här sitter jag i min hyreslägenhet och tittar ut på skogen bakom huset... igår damp det ner ett kuvert från fastighetsägarna ... hyreshöjningen är klar och det var de nya avierna som kom.

Nästan 7200 för en liten skit lägenhet... det är inte det inte värt!  Men vad ska man göra...

Jo drömma sig bort!


Kommentarer
Postat av: Mailan

hej! tack för din kommentar! Även de minsta ord kan få ens tillvaro att lysa upp i svårigheter. Kramar

2009-06-11 @ 10:04:51
URL: http://maiilan.blogspot.com/
Postat av: Ulrica

Ett helt underbart hus :) Innan gick det ett program som hette en plats i solen, där var det alltid så många intressanta hus o titta på :) Ha det bra :)

2009-06-11 @ 10:38:03
URL: http://mamaauroras.blogg.se/
Postat av: Mimia

Ulrica: Jag tittade alltid på det programmet! Älskar sånt där...

2009-06-11 @ 11:20:39
Postat av: only me

du hittar alltid så fina bilder =)



hoppas din förkylning snabbt går över igen.

2009-06-11 @ 12:54:28
URL: http://blogg.aftonbladet.se/974
Postat av: only me

inte kul med höjningar =( jag har haft tur o inte fått en enda höjning sen jag flyttade hit för fem år sen... betalar 7010 för 103kvm. hur stor har ni?? fast egentligen är hyran på 700 till men har lden summan i hyresrabatt av nån anledning... skulle bara vara i två år men får ny varje år.

2009-06-11 @ 12:58:29
URL: http://blogg.aftonbladet.se/974

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0