Ledig

2009-06-08 @ 09:19:53
Idag är jag ledig och då ska det städas... hur ledig är man egentligen då?

Det skulle vara roligt att verkligen få vara ledig en ENDA dag... ledig från allt vad barn och hem heter... undrar när den dagen infaller? Som det ser ut nu... ALDRIG!

Saknar min blomma, Divan, det var längesen jag såg henne...

Idag är Prinsessan på stadsbesök med sin klass... en liten mini-skolresa... de skulle göra en massa kul! Hon var jättespänd och förväntansfull när hon kånkade i väg på sin stora väska i morse... väskan var packad med en rejäl matsäck!

Lill Fan ligger i sängen, med feber och ont i halsen... han sover fortfarande. Prinsessan plockar upp legobitar  (hon hjälper till med städningen) i vardagsrummet och lillebror fjantar runt i storasysters kjol och låtsas att han också städar...

Värstinnan som var väldigt ivrig på att städa för en stund sen (då pojkvännen ska komma hit) ... fixade skorna i hallen och sen mådde hon plötsligt illa och gick och la sig igen... så mycket var det med den städhjälpen!

Prinsen var gullig och hämtade sin mor ifrån jobbet igår också... en sån lyx att få åka fin bil hem! Prinsessan var med honom i bilen...

Jag har alltid varit väldigt nojjig med att låta barnen åka med i bilen med någon överhuvudtaget ... litar inte på någon... men med Prinsen är jag faktiskt helt coollugn!


Klart att det ändå kan hända något... det är inget man kan styra över, men med honom känner jag mig i alla fall lugn och trygg. Det är hela hans person som inger lugn och trygghet...

Nej ... just det... städning var det! Fast jag har egentligen ingen lust till det...


Kommentarer
Postat av: only me

ännu en vanlig dag i en barnfamilj då ler



hoppas du får lite ledigt iaf o inte bara städning =)

kram

2009-06-08 @ 10:50:15
URL: http://blogg.aftonbladet.se/974
Postat av: Monika

Varför städa??Gör som resterande familj, bli liiite "sjuk" vetja:))

2009-06-08 @ 15:20:44
URL: http://systnjurar.blogspot.com/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0