Syskonkärlek...

2009-06-10 @ 22:55:13
Tidigare ikväll stod jag i köket och bakade bröd som vanligt... plötsligt hör jag hur lill Fan pratar med någon i badrummet.

Böjer mig fram lite så att jag kan se in till honom... och där står lillbror på toalettstolen och lill Fan är i full färd med att klä av honom.

"Usch vad du stinker!" säger lill Fan till lillebror... nu ska vi duscha dig.
"Mmmm..." svarar lillbror

När han klätt av lillebror kläderna tar han av honom blöjan och så säger han:

"Oj vilken står klump... nu ska vi bara slänga blöjan i påsen. Shit det luktar värre än när pappa bajsar!"
"Mmmm..." svarar lillebror igen.

Lill Fan tar och lyfter över lillebror till badkaret... sätter på duschen och sätter i gång med att tvätta rumpan på lillebror, efter en stund tar han fram en duschkräm och så säger han:

"Fram med händerna... tvätta dem... oh vad du ska lukta gott sen!"
"Mmmm... tvätta!" säger lillebror och tar glatt emot lite duschkräm i handen...

Sen tvättar han lillen i rumpan, sköljer av honom och sen tvålar han in hela honom... är sedan tvungen attt avbryta mitt tjuvkikande lite... brödet måste knådas!

När jag tittade in igen stod lillebror åter på toastolen med en stor handduk om sig... och lill Fan torkade honom noga överallt... sen lyfte han upp sin lillebror i famnen och bar iväg med honom.

När jag sedan gick ut i vardagsrummet satt lille Bror där påklädd och klar... ny blöja och pyjamas på.
Vilken ängel min lill Fan kan vara... och helt av egen vilja.

Han tyckte väl förmodligen att ungen stank så förfärligt att han var tvungen att göra något åt saken...


Kommentarer
Postat av: mammagladh

Vad gulligt och omtänksamt gjort!



http://mammagladh.blogg.se

2009-06-11 @ 07:38:16
URL: http://www.babymind.se
Postat av: Therese

Hahaha det var verkligen sött!!

2009-06-11 @ 10:58:54
URL: http://prinsessansliv.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0