Den här dagen var oerhört lång

2009-03-13 @ 21:29:08
Vaknade tidigt imorse... haha... jag har redan vant mig vid att gå upp extra tidigt!

Skickade iväg skolbarnen till skolan och sen åt jag och småbarnen frukost. Ringde dagis vid sju och sa att mina små änglar skulle vara hemma med mig idag.

Efter frukosten lekte vi en stund och sen ringde vi till grannflickan och väckte henne... för henne ville vi ha med oss ut i pulkbacken!

Väl ute... så blev det ett fasligt rännande upp och ner i backen... kände att min rygg inte riktigt klarade av det där! Än mer känns det nu... kan knappt röra mig... det bara sprakar i ryggen på mig!

Lill Prinsessan ville inte dela med sig av pulkan till lillebror så han uppfann sitt eget sätt att ta sig nerför backen... han la sig på mage i snön och så putte han på med händerna och så åkte han på mage nerför, sakta men säkert och det tyckte han var jätteroligt.

Efter en och en halvtimmes åkande var barnens overaller helt sjöblöta... då gick vi in för lite mellanmål och så somnade Bebben och sov middag. Maken låg fortfarande och sov... jag passade på att smita iväg till banken och mataffären.

Till middag blev det starkt kryddad kyckling, potatis och tzatsiki. Mycket uppskattat!

Nu på kvällen när de lite större barnen kommit in i från sina snölekar... drack vi smoothie gjord på frysta blåbär, hallon och banan. Jättegott! Till det åt vi toast...

Jag har så ont i ryggen så jag kan inte ens sitta... ska lägga mig på soffan nu och se om jag kan lyckas få någon att servera mig något kallt att dricka.

Har faktiskt saknat min kurskamrat idag...

Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0