Det går redan framåt...

2009-03-06 @ 19:58:02
... på nya jobbet!

Idag kom en av cheferna (från en annan avdelning) och min gruppledare och frågade mig om jag skulle kunna tolka på ett möte mellan handläggare och kund. De har tydligen en stor kundgrupp som talar arabiska och är i stort behov av att någon pratar arabiska.

Så min gruppledare hade redan kommit på den briljanta idén att alla samtal där de behöver någon som talar arabiska (samt diverse andra språk) ska kopplas direkt till mig. Jag blev glad för det betyder att det är möjligt att utvecklas och komma vidare till högre tjänster inom just den förvaltningen.

Min kollega som också är arabisktalande, men som talar en lite mer svårbegriplig dialekt vågade sig inte på uppdraget... jag är så glad för att jag har fått chansen att lära mig standard arabiskan plus en hel del olika dialekter. Den arabiska jag talar kan de flesta arabisktalande förstå och det är ju bra!

Stackars grannflickan var helt slut idag när jag kom hem... hon hade varit igång sen klockan sju imorse! Ingen rast och ingen ro... de här ungarna är rena mardrömmen! Jag själv har ju haft en lugn och tyst dag idag också, då  jag gick hemifrån redan vid sex.

Senare ikväll kommer maken hem från sin resa... få se om jag lyckas hålla mig vaken tills dess! Är aningen trött då jag knappt sov något i natt, Bebben sov oroligt och vaknade hela tiden av en hosta som inte ville ge med sig.

Nu ska jag gosa med mina babysar...

Kommentarer
Postat av: Singelpappan

Så härligt att du verkar trivas på det nya jobbet! :-)



Är glad för din skull!



kram


Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0