Hur hinner man?!

2009-03-10 @ 19:10:04
Jag har aldrig jobbat heltid och haft småbarn förut... jag har alltid anpassat arbetstiden efter barnen. Just nu känns det som att jag inte riktigt vet hur jag ska få allt att fungera smidigt.

Det är ju redan kvällen när jag kommer hem... mat ska lagas, det ska handlas, tvättas, städas och göras läxor och även umgås.

Hur hinner alla som har det så här? Jag fattar inte hur små barn klarar att ha det så här. Över tio timmar på dagis skulle det bli om de var där... nu är mina inte där så länge bara för att maken ju är ledig fortfarande... men tänk sen!

I morse gick jag hemifrån innan klockan sex och kom hem igen vid halv sex... och då hade jag också hunnit gå och köpa toapapper som maken glömt att köpa.

Barnen är jättetrötta och vill inget hellre än att gå och lägga sig...

Jag längtar efter mina barn!

Kommentarer
Postat av: Singelpappan

Nu är det väl hög tid att maken får ta hand om familjen medan du reser bort ett tag? ;-)



Ta hand om dig!

Postat av: Sivan

O så jobbigt...känner riktigt i dina inlägg att du är trött. Det är jag med! Just nu är det dag för dag, timme för timme som gäller. Jag jobbar 75% och så går vi skift. Så det blir inte så mkt dagis. Men mitt hjärta lider ändå, och jag är kroniskt trött. Så trött! Men man måste på något vis vila i det, acceptera tröttheten, ta vara på kärleken och vänta in en annan tid....men det är inte lätt.

2009-03-18 @ 22:16:38
URL: http://jagsiv.bloggagratis.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0