Idag tolkade jag i...

2009-03-31 @ 21:54:02
... en hel timma på jobbet! Har aldrig gjort det så länge på arabiska förut, men det gick bra...

Jag hämtade kunden i receptionen och på väg in till konferensrummet småpratade vi lite... jag presenterade mig och tog reda på vart han kom i från... och sen frågade han mig vilket arabiskt land jag kom ifrån...

Då blev jag jätteglad... han trodde att jag var arab! Det måste i alla fall betyda att min arabiska är någorlunda bra...

Mötet löpte bra och jag tror att kunden var nöjd med resultatet och även chefen verkade nöjd med både resultat och min insats.

Nu ska jag vara ledig en tid... tror jag... och kurera min onda hals som inte vill bli bra igen... rösten försvinner hela tiden och det är oerhört svårt att ta samtal på jobbet då rösten inte fungerar som den ska.


Kommentarer
Postat av: only me

vad roligt för dig !!

jag skulle oxå vara duktig på språk men det är inte riktigt min grej tror jag tyvärr...

2009-04-02 @ 09:30:06
URL: http://blogg.aftonbladet.se/974

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0