Ledig blev mkt upptagen

2009-03-26 @ 19:24:10

Idag skulle jag ha varit ledig!

Jag hade planerat att ta det lugnt... skulle bara tvätta, städa och fixa lite här hemma. Men kvart över åtta på morgonen ringer telefonen, det är chefen...

Hon undrar om jag kan komma in och jobba 5 timmar... jo men visst, man måste väl vara snäll så här i början och ställa upp så fort de ber...visa att man är intresserad!

De fem timmarna blev till sju...

Maken var skitsur för han hade tänkt ha sovmorgon idag (hm... det är inte han som brukar gå upp vid 4-5 på morgonen, han sover ju hela dagarna nuförtiden). Han ville i alla fall inte ta hand om barnen och jag som hade lovat att komma så snabbt som möjligt. Stackars grannflickan... jag väckte henne och frågade om hon skulle kunna tänka sig att lämna barnen på dagis. Underbara tjej... vad skulle jag göra utan henne?!


Behöver verkligen jobba allt vad som går just nu...

Är så trött just nu... skulle kunna somna på plats. Hade nog behövt vara ledig egentligen, men men jag får väl ta det lugnt till helgen istället.

Idag när jag kom hem var i alla fall middagen klar... och de hade till och med städat i vardagsrummet... blev nästan chockad! What the...


Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0