Tantmode: Lite glamour...

2009-03-07 @ 18:07:26
Det var längesen jag satte in några bilder eller skrev något om kläder... eftersom jag inte är den som har varken råd eller tid att gå och handla till mig själv så kan jag ju visa något som andra köper.

En av mina svägerskor i Jordanien har tillsammans med sin man ett par butiker där de säljer enbart aftonklänningar, affärerna går strålande. De har även en butik med enbart brudklänningar.

Arabiska kvinnor klär upp sig på ett helt annat sätt och mycket oftare än vad vi svenska kvinnor gör... de går ju ofta på stora förlovningsfester och bröllop. Jag har då aldrig i hela mitt liv haft på mig en aftonklänning... och jag tror aldrig jag kommer att ha någon på mig i framtiden heller.

Här är ett par bilder från en av butikernas skyltning, som maken tog nu när han var där...

     

     
     

    

    

Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0