Aaaahhh nu doftar jag...

2009-05-07 @ 19:19:36
... nostalgi... Jane Hellen!

I min ungdom... på den gamla goda tiden och helst under "tågluff" så använde jag alltid Jane Hellen shampo-balsam-deo och hudlotion. Ack du ljuva 80-tal! 
  



Nu är det Prinsessan och lill Prinsessan som använder dem... ja fast deo har de inte börjat med ännu! Balsamet... har vi kommit på... efter mycket möda och besvär... är jättebra för småflickstovor. Och så luktar de ju så ljuvligt gott sen!

Har precis duschat  (och använde deras shampo i smyg) efter att ha tagit mig en målningssession på balkongen... håller på med en hylla till tjejernas rum.

Idag åt vi den supergoda kycklingsalladen till middag... förutom oss vanliga boende i det här hemmet så var Värstinnan hemma för middag för en gångs skull... och därmed också grannflickan! Det var mumsigt gott! Den har blivit en stor favorit här... salladen alltså!

För kvällen har jag gjort i ordning en sallad med vita bönor blandade med pesto... mm... jättegott! Passar jättebra på ett buffébord...
Hade jag haft lammfärs hemma nu så hade jag gjort ett par färsspett och grillat dem i ugnen, hade varit utmärkt tillsammans med salladen. Det vattnas i munnen på mig...

Solen dök upp även idag... så vackert, men det är allt lite kallt ute!

Kommentarer
Postat av: ía

Asgarvar



Jag kommer ihåg... jag med.

2009-05-08 @ 08:17:17
URL: http://iassida.blogspot.com/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0