Duktiga små tjejer...

2009-05-03 @ 13:22:24

Förut kom småflickorna in med en bukett de plockat till mamma...hm... det var rododendronblommor!

De får man väl inte plocka...

Blommorna var lite halvvissna och när jag luktade på dem så fick jag direkt en nysattack... undrar om det var blommorna i sig eller om de var fulla med björkpollen?

Vi satte blommorna i ett kristallglas på balkongbordet...

    

    

Nu blommar häggen som står vid vägkanten på väg ner mot torget... härligt... för då är det snart dags för syren!
Jag älskar doften av syren, det är klart en av mina favoritblommor...

När jag känner doften av dem så är det en massa fina barndomsminnen som poppar upp i huvudet på mig. Både hemifrån mamma och pappa och från mormor och morfar.




Kommentarer
Postat av: jossan

hejhej! ^^ allt bra? :) kommentera gärna mitt inlägg "Fruktigt badrum" och säg vad du tycker om de fruktiga saker man kan köpa till badrummet? ;),då skulle du göra mig jätte glad! :D

kram

2009-05-03 @ 15:15:26
URL: http://ligon.blogg.se/
Postat av: only me

fint var det iaf ler vare sig man får eller inte får plocka...

2009-05-03 @ 15:36:04
URL: http://blogg.aftonbladet.se/974

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0