En lugn dag!

2009-05-31 @ 17:13:37
Sitter på min älskade balkong... har precis ätit en bit från min morsdagstårta som Prinsen kom med.

Det blev inget dop för mig idag... kände att jag inte skulle klara av det! Ryggen (eller vad det nu är som det är fel på)... är helt kass. En sån värk som jag har haft den senaste tiden har jag aldrig haft innan. Det räcker att jag promenerar en liten stund, så känns det som att ryggen ska gå av och som att benen viker sig under mig. Och värken i ryggen är så... ja jag kan inte beskriva den... men för mig känns den värre än den värk man har när man ska till att föda barn. Den här smärtan bränner mer och jag spänner hela kroppen i stället för att slappna av... och så känns det som att man måste hålla andan för att få bort smärtan!

Jag som älskar att promenera... förut promenerade jag minst en mil om dagen! Nu orkar jag knappt gå från bussen och hem...

Divan är sur som citron... hon sa en ramsa fula ord i stället för att gratulera på morsdag! Hon fick gå på dopet ensam...
Värstinnan ... mådde inte så bra idag... lite bakis kanske?!

Barnen är fortfarande ute på vift i Slottsskogen med grannfamiljen... Prinsen försvann med maken, de skulle hämta Divan och sen skulle de köra maken till match. Bebben sover...

Bebben var överlycklig idag... han fick åka bilen med storebror! Vi tog oss en liten tur på förmiddagen... jag, Prinsen och Bebben. Vi var och tittade på en dator till mig (min son är underbar mot sin mamma) och sen så handlade vi lite gott till middag. På torget såg jag en annan bloggare som jag vinkade till... hon satt på cafét med sina älsklingar! Din blogg är den mest humoristiska och tokiga blogg jag någonsin läst... det ska du veta! Du är för härlig! Me like...

Jag önskar så att jag hade haft kameran med mig... Bebben lekte följa John med en duva! Han traskade bestämt efter duvan, det gillade inte duvan så den speedade lite och det gjorde Bebben också... när Bebben kom för nära tyckte duvan att det fick räcka så hon flög iväg till andra sidan torget och satte sig istället. Bebben tittade efter henne... såg ut som om han tänkte febrilt... "Ska jag springa dit eller inte... eller ska jag kanske gå och dra upp några blommor ur rabatten i stället?" Han bestämde sig för det senare... och mamma fick springa dit och rädda blommorna. Springa och springa... stappla var väl ett bättre ordval kanske!

Det är skugga på balkongen nu... men o så varmt! Här skulle jag kunna sitt i evigheter... och titta och lukta på mina blommor! Fast de luktar inget direkt...

Igår lärde jag Bebben och lill Prinsessan hur man plockar bort gamla blad och vissna blommor... det är deras nya balkongjobb! Lill Prinsessan var jätteduktig på det... Bebben fuskade lite och bröt av de fina blommorna i stället.

I morgon är det en ny vecka igen... och faktiskt så har jag fått mera jobb än innan... det börjar att ta sig!

Ha... idag har jag efter 5 år i den här lägenheten plötsligt upptäckt ett hus i skogen som jag aldrig någonsin har sett innan... hur kan det vara möjligt? Kanske aldrig har tittat åt det hållet förut...

Kommentarer
Postat av: Therese

Åh så fint det blev!! Tack så mycket! Kram

2009-05-31 @ 18:58:01
URL: http://prinsessansliv.blogg.se/
Postat av: only me

usch vad tråkigt med din rygg :( kan inte vara lätt när du dessutom har småbarn...

har du kollat upp vad det är??

min syster har också väldigt mycket problem emd ryggen i vågor och det visade sig att hon har diskbråck tror jag det var iaf... men å andra sidan sa de att det inte var mkt de kunde göra... just nu har hon en bättre period.

2009-06-01 @ 09:31:25
URL: http://blogg.aftonbladet.se/974
Postat av: Mimia

Only me: Jag har ju haft ont i min kropp sen långt tillbaka i tiden... ända sen jag var tonåring!De har konstaterat fibromyalgi... men jag har i alla år haft en jämn värk och de ggr jag varit gravid har värken förvunnit och jag har mått super.

Men nu de senaste månaderna... ända sen mitt sommarjobb förra året faktist, då jag jobbade sju dagar i veckan... har just ryggen varit helt kass.

2009-06-01 @ 10:07:29
Postat av: Mimia

Only me: Den senaste tiden är det inte bara ryggen som jobbar sig utan jag får kramper och jag är svullen...

Jag är tyvärr en sån där som inte går till doktorn förrän jag tror att jag ska till att dö...

Och den erfarenhet jag har av doktorer hitills är att de ändå inte gör något...

2009-06-01 @ 10:09:50
Postat av: only me

jo jag vet jag e likadan med läkare inte för at jag har behövt dem så jättemkt för egen del men iaf... så jag förstår dej...

fast du ska ju räcka till för barnen ett tag till ju...

men ja det gäller att man har turen att hitta rätt läkare oxå.. inte det lättaste...



du får väl skaffa ett abrn varje år då :P Mins ysters ryggproblem blev oxå av nån konstig anledning bättre när hon vänta sitt senaste abrn...

2009-06-02 @ 22:33:44
URL: http://blogg.aftonbladet.se/974

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0