Family

2009-05-09 @ 10:14:20

Igår var vi på besök hos släkten i fashionabla Hammarkullen... många tycker att Hammarkullen och de andra närliggande bostadsområdena är rena ghetton, men det tycker inte jag!

Jag tycker att det är jättfina blomstrande och gröna områden där man märker att hyresgästföreningen verkligen gör allt för att de boende ska trivas. Om jag var barn och växte upp där skulle jag vara jätteglad... jättefina lekplatser med en massa roliga lekredskap i glada färger... mina ungar älskar att vara där och leka... och allt finns precis utanför husen på gårdarna... man behöver inte gå och leta för att hitta en bra lekplats! Som här...

Enda nackdelen enligt mig är... att det räcker att barnen är ute en halvtimme sen kommer de in och bryter så det står härliga till! Värsta förortssvenskan... Igår blev mina barn kallade för svennar! De kom in och var jätteledsna...

Annars var det en härlig dag,eftermiddag och kväll... det blev ett långt besök!

Det  var ungar, mat, musik och arabiskt kaffe... om vartannat! Från det att jag steg in i lägenheten tills att jag gick, hade jag en baby i famnen... den var min under dessa timmar... pust och stön... man glömmer så fort hur det är att kånka på en liten baby. Det skulle matas, bytas, vyssjas och skojas...

Varför är mina barn så blyga? Så magra? Och varför har de så tunnt hår? Varför kan de inte säga Ahmed, som man ska säga det... de säger Achmed som alla andra svenskar. Varför kommer jag inte och hälsar på varje dag helst? Varför har jag så långt hår... det får mig att se ut som en gammal tant!


Jag hade tänkt att bara vara gäst... och göra så som de gör när de kommer till mig... ingenting alltså! Men jag kunde inte... så det blev en hel del hushållssysslor! Konstigt... de sätter mig alltid på att hacka lök och andra grönsaker smått smått...  När jag kom hem igår kväll var min rygg helt sönder...


Det är farligt att passa baby... man blir sugen och sååååå babysjuk!


Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0