Funderingar

2009-05-01 @ 23:45:58

Sitter här och funderar på hur jag ska lösa sommarlovet för barnen...

Jag ska ju förmodligen jobba hela sommaren utan att vara ledig någonting... liksom förra sommaren! Då kunde jag skicka bort lill Fan och Prinsessan på olika äventyr... men hur det blir i år det vet jag inte ännu.

Det är ju tråkigt för dem att bara vara hemma och inte komma iväg på några roligheter... vill ju att de ska kunna bada, sola och ha skoj.

Ett par dagar är redan fixade... de ska förmodligen få följa med grannfamiljen till Brattön. Där var de med förra året också!

Går det inte att ordna något så får vi hitta på roligheter på helgerna... det finns ju en massa utflykter man kan göra även i stan.

Göteborgs skärgård har ju en hel del att erbjuda...

Här är ett par bilder från Brattön förra året...


   
Båten till lilla Brattön

    
Lill Fan i simskolan... han lärde sig faktiskt att simma! Han var på G året innan också, men han var så skraj...

    
Prinsessan var med i en Limbo-tävling... det var 30 tävlande och hon var den sista som var kvar... hon är så vig den lilla dansösen!

    
Dags att åka hem...  När jag tänker efter så gjorde vi en massa roliga saker förra året trots att jag jobbade sju dagar i veckan. Vi klarar oss säkert bra i år också! Kanske oroar mig i onödan...

Fotograf: Annabell


Kommentarer
Postat av: only me

mysigt det ser ut...

jag har ju tid att vara med mina barn men små ekonomiska möjligheter så får väl bli mkt picnickar istället. här kan man köpa sommarkort så reser man runt i skåne billigt med tåg o buss så får väl skaffa några såna iaf...

förhoppningsvis ska de små barnens pappa ta de minsta två veckor i sommar då ska de nog åka till liseberg iaf...

men de e ju inte så bortskämda så e rätt nöjda med det lilla men känns som det blir samma sak varje år...

2009-05-02 @ 12:20:09
URL: http://blogg.aftonbladet.se/974
Postat av: Mimia

Ja, det är ju det här med ekonomin. Varje år tänker jag att jag ska spara till en resa eller lägga undan så att vi kunde hyra en stuga någonstans, men aldrig lyckas jag...

Fast jag kan ju bara säga att mina barn är lika glada för det lilla som blir! Picnickar i närområdet duger fint!

2009-05-02 @ 12:52:08

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0