I söndags...

2009-05-26 @ 12:56:54
... var det en stor loppmarknad på gång i Majorna!  En megaloppis! Arrangemanget var till och med anmält till Guiness Rekordbok...

De som arrangerade loppmarknaden var Ekologisk Stadsdel Majorna, som är ett projekt som initierats av Hyresgästföreningen och finansieras av bland annat de allmännyttiga bostadsföretagen. Det handlar om medborgarinflytande, där olika ekologiska, hållbara lösningar skall diskuteras och arbetas fram av medborgarna själva.

    
    (bilden är tagen av: Anders Hofgren och jag lånade den från GP)

De som sålde saker var de boende i Majorna själva... runt 500 stånd. Loppmarknaden började vid elvatiden och höll på ända till klockan fem på eftermiddagen. Jag gillar att gå på loppis men den här fick jag reda på samma dag som den var... och då var jag redan upptagen med annat. Annars tycker jag att det är ett mycket bra sätt att bli av med saker som man inte vill ha längre. Bara för att inte jag vill ha den längre så kan ju faktiskt någon annan vilja ha den... så istället för att slänga går det väl lika bra att återanvända!

Man kunde även åka spårvagn gratis runt hela majorna.


Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0