Jag läser en hel del...

2009-05-02 @ 08:43:13

... och nu har jag just avlsutat en historisk roman av Katarina Mazetti.

Blandat blod heter den och är den första boken i romanserien Släkten. Det var förlaget Historiska Media som tillfrågade Mazetti om hon ville skriva den första romanen i serien. Bok nummer två Sigrids hemlighet har redan kommit ut i bokhandeln och den är skriven av Karin Wahlberg.

Blandat blod är en traditionell vikingasaga, handlingen utspelar sig under sent 900-tal. Den handlar om egensinnig kärlek och gåtfulla försvinnanden.

Mazetti har lyckats få med en rad frågor i handlingen som även är högaktuella idag: människohandel, äktenskap mellan homosexuella och framförallt kulturmöten.


Det var en bra bok, då jag gillar historiska romaner sträckläste jag den...


Kommentarer
Postat av: nela

hej! hahah. rolig du är!

ja, mamma gillar oxå sushi! du med va? vi måste dit och käka alla tillsammans nån dag! när jag och natta börjat prata igen. hehe. du vet väl att hon inte pratar med dig? tråkigt faktiskt. jävla skitgrej! hade varit kul att träffa dig nån dag!



du har gjort så fint på balnongen på de bilderna jag sett. stilrena vackra detaljer!



kram!

2009-05-05 @ 12:00:05
URL: http://vrionela.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0