Som ett vackert bakverk...

2009-05-29 @ 17:33:29
... tycker jag att den här lekstugan ser ut!

Så puttinuttig...

    

Jag funderar på om den här lekstugan verkligen tillhör ett barn... eller om det kanske är en vuxen som har uppfyllt sin egen barndomsdröm...

    

Häromdagen fick en annan bloggare mig att minnas min egen lekstuga som jag hade när jag var liten... Villerkulla hette den faktiskt!

Den byggde morfar och pappa till mig... morfar snickrade sedan fina små möbler och mormor sydde gardiner och dynor till stolarna. Sen fyllde de på med allt  vad en liten flicka skulle kunna tänkas behöva i sin stuga...

Stugan fanns i mormors och morfars trädgård, det fanns ett stort hänglås på dörren och nyckeln... den hade jag. Kommer så väl ihåg hur nyckeln såg ut och hur rädd jag var om den. Tror jag har den kvar i mina gömmor någonstans.
Inga andra ungar fick minsann leka i min stuga om inte jag var där... riktigt elakt!

Stugan var placerad under ett stort körsbärs träd... blev man sugen var det bara till att klättra upp och sätta sig på stugtaket och äta så mycket man orkade.

Jag har i snart 20 år väntat på att mina egna tjejer skulle få en lekstuga hos mina föräldrar men icke...

När jag blir mormor eller farmor så ska jag minsann fixa en till mina barnbarn!

Kommentarer
Postat av: mz.olsson

Ja, det var en fantastiskt vacker stuga!! Men vågar (får) man leka där inne tro?? Jag hade ingen lekstuga när jag var liten, men var avundsjuk på kompisar som hade... mina egna barn har heller inte fått nån... det får kanske bli till barnbarnen??

Kul att du tittade in hos mig. Det är väl roligt när man känner igen sig hos nån annan??

2009-05-29 @ 18:19:50
URL: http://www.medgrntkortihanden.blogspot.com
Postat av: mz.olsson

Wow!! Åtta barn läser jag just??!! Kul att träffa på nån med ÄNNU fler barn än jag (fem). Här är jag känd som "hon med en himla massa barn."

2009-05-29 @ 18:21:57
URL: http://www.medgrntkortihanden.blogspot.com
Postat av: only me

jag om mina syskon hade oxå en lekstuga när vi var små o bodde på landet.

var en väldigt ful o risig lekstuga men dock... vet itne var mina föräldrar hitta den eller var de hitta hopplocket av möbler vi fick...

men det spela ingen roll vi hade rätt roligt i den iaf.

utom den gången vi skulle dit går förbi fönstret o ser att det sitter världens största trollslända inne i fönstret. den var läskigt stor enligt oss då även om vi aldrig brydde oss om trollsländor annars.

vi vägra gå in förrän pappa plockat ut den :)



vi bodde ju på en liten gård så vi hade massor av ställen att leka på men lekstugan var ett bra komplement.

2009-05-30 @ 11:19:22
URL: http://blogg.aftonbladet.se/974

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0