Äntligen fick jag...

2009-11-08 @ 20:08:08
... då till slut sjunka ner i soffan! Efter en hel dag på jobbet, efter handling och matlagning...

Divan kom och hälsade på mig på jobbet sen följde hon med mig hem, vi gick och handlade och sen hem för att laga mat.

Hemma var det fullt ös... ungarna levde rövare, pappan satt och spelade dataspel, storasystrarna låg nerbäddade tillsammans i en säng och tittade på film.

Lill Maran är på väg att bli riktigt sjuk tror jag! Väl hemma gick även Divan och la sig i min säng där hon somnade. Hon hade en dunderhuvudvärk!

Jag satte igång med maten... strax därefter kom även Prinsen. Han skulle äta här idag och dessutom få med sig mat för att ha till lunch på jobbet i morgon.

Kul att ha alla hemma på samma gång! Det blir ju inte så ofta nuförtiden... jag försöker att få till det så att vi i alla fall äter alla tillsammans en dag i veckan. Har varit lite svårt vissa veckor då både jag och Divan har jobbat helger, lill Maran har inte dykt upp osv.

Men de sista veckorna har jag lyckats att samla alla... och det känns bra!

Maken fick inte direkt någon uppvaktning mer än god mat och efterrätt... eftersom jag har jobbat sent de senaste dagarna har jag inte hunnit köpa något speciell farsdagpresent åt honom. Barnen är nog lite för unga för att tänka på sånt!

Jag själv ringde bara min lilla pappa... han får få sin present när jag träffar honom nästa gång vilket säkert blir ganska så snart eftersom min mamma fyller år om någon vecka.

Nu ska jag greja lite till och sen tror jag att jag ska lyxa till det med lite skumbad... behöver slappna av!




Kommentarer
Postat av: only me

alla mina barn bor hemma o e bara fem stycken men det e knappt jag lyckas få till en gemensam middag i veckan :P

fast det e ju trevligt om det lyckas =)

2009-11-09 @ 09:08:32
URL: http://blogg.aftonbladet.se/974
Postat av: Mimia

Only me: Hos mig är det ju tre som inte bor här! Men jag är glad att jag lyckas i bland i alla fall... :)

2009-11-09 @ 13:05:52

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0