Då var adventsfirandet över och ...

2009-11-29 @ 20:38:01

...jag somnar snart på stående fot!

         " Idag är det advent, första ljuset är tänt och snart kommer farbror Kent..."

... dessa ord blev lill Fans vers då han tände det första ljuset. Vem farbror Kent är... det har jag ingen aning om!

Divan och maken var de enda som inte var med... grannflickan tittade ner en stund, det var kul, för det var längesen jag såg henne!

Vi åt alltså Janssons frestelse till middag och sen blev det glögg med pepparkakor, muffins, dadlar fyllda med grönmögelost och pepparkakor med grönmögelmjulost på. Vi hade både vanlig glögg av märket BLOSSA och en flaska av Dufvenkrooks glögg med smak av chilli och choklad. Den var god tyckte jag! Är egentligen inte så förtjust i glögg... jag får en sån jäkla halsbränna utav det.

Lite bilder...




Prinsen och lill Maran hämtade upp mig vid jobbet och så var vi och handlade lite på vägen hem, väl hemma så hade Värstinnan faktiskt ansträngt sig och skalat potatis... Jag fixade klart Janssonen och sen diskade jag dagens skörd... sen gjorde jag i ordning dadlarna och bakade muffinsen.

Nu ska jag ta en varm dusch och sen stupa i säng...

Natti natti!




Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0