Dagen som gått...

2009-11-29 @ 01:02:41

... har varit lång och intensiv!

Nu sover alla de små tottarna sen lång tid tillbaka... och jag och Värstinnan sitter vid köksbordet med varsin dator framför oss och lyssnar på julmusik.

Jag har nu på kvällen pysslat lite med adventsljusstakar och stjärnor... förberett lite för morgondagen då det blir Janssons frestelse till middag och efteråt glögg med tillbehör.

Idag var det alltså både eidmiddag och födelsedagskalas... lill Prinsessan somnade nöjd och glad som en riktig prinsessa. Hon fick en prinsessklänning av en av storasystrarna och hennes kompis L, av grannflickorna fick hon redan igår en prinsesskrona... det var knappt att vi fick ta av henne klänningen när det var dags för sängen.

Den är underbar sa hon och så snurrade hon runt... hon snurrade och snurrade... stannade till och ögonen gick runt på henne! De stora syskonen höll på att kissa på sig när de skrattade åt henne...

Då maken aldrig engagerat sig i eidfirandet...vilket han borde göra då det är han som känner till hur det ska vara... så gör jag på mitt eget lilla vis. Jag förbereder en god arabisk måltid och något gott till efterrätt. Försöker att dekorera lite festligt och så köper jag en liten eidpresent till barnen. That's it!

Idag dukade jag fint till barnen och la ett guldigt paket och en stor klubba vid varje tallrik. De satt som små prinsessor och prinsar och åt sin mat. De stora barnen var lite sena så jag lät de små äta först...

Ett par bilder...





När de ungdomarna ätit startade vi födelsedagskalaset...

Lill Prinsessan fick som sagt prinsessklänning och krona, barbieprinsessa med vacker klänning, en hund i koppel,
halsband och armband, plus de fyra paketen från ikea som innehöll en hel servis med tallrikar, glas, kaffekoppar och bestick med mera... med andra ord allt som en liten prinsessa kan behöva när hon donar i sitt kök. Oj vad hon och lille Bror har lekt idag!

Ett par bilder...






Nu är det dags för mamman att nana kudden för i morgon jobbar jag... och haha... Värstinnan ska skala all potatis till Janssons frestelse alldeles själv... många potatisar blir det... för alla barnen är här imorgon också!

Nu lyser ljusstaken så fint i fönstret och på köksbordet står en skål med frukt och där har jag lagt en clementin som är dekorerad med nejlikor... det doftar jul!


Kommentarer
Postat av: Singelpappans

Oj, så fint på alla sätt...



Blir avundsjuk och önskar att jag också hade det så.



Kram

Postat av: T

Snyggt med allt det gröna! Lilltösen var grymt söt med den lilla tiaran!

2009-12-03 @ 15:34:54
URL: http://tutku.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0