Busiga och skojfriska

2009-10-03 @ 09:46:10
Min Värstinna och min lill Prinsessa är båda nummer 3 i sin kull. Ja, det är mina barn jag skriver om ... inga hundvalpar.
Jag brukar dela in barnen i två grupper: de stora och de
små.

Jag ser likheter i de olika grupperna... ettan i varje grupp är ansvarstagande, hjälpsamma och lite blyga, tar inte för sig utan ger mer, klarar av det mesta de företar sig. Tvåorna bara tar och vill ha mer, kräver uppmärksamhet, får vredesutbrott och är aldrig nöjda... men ändå underbara och duktiga!
Treorna är glada och avslappnade, humoristiska och okomplicerade. Fyrorna är lite som ettorna, lite blyga och försiktiga, ganska lugna och förstås allas älsklingar, kärleksfulla och omtänksamma.

Värstinnan var (och är fortfarande) en underbar liten varelse då hon var liten... tog på sig vad som fanns till hand, helst sprang hon runt i bara trosor, skrattet var alltid nära, hon skämtade om allt och var väldigt social. Kärleksfull!
Lill Prinsessan är precis likadan... när hon skrattar kan man bara inte låta bli att skratta med, för det är ett smittsamt och bullrigt skratt. Ett skratt som egentligen är alldeles för stort för den lilla flicka som hon faktiskt är.

Det enda som kan vara lite negativt ibland är den där envisan som de båda besitter... de ger sig aldrig! Kan vara bra i vissa sammanhang men störande i andra.

Mina söta tjejer igår...

   

Kommentarer
Postat av: Bella

Hej, allt bra med dig?=)

2009-10-03 @ 09:49:35
URL: http://awrittenlife.blogg.se/
Postat av: Vinnie

Här har jag en lilltjej som trivs att springa utan några kläder alls på sig. Men just idag är hon en prinsessa och då har man kläder på sig:)



Fina bilder på dina söta tjejer!



Nej det är inte jobbigt att arbeta natt. Melisa är den enda som är liten. De andra är från 12 - 18 års ålder. Är ju alltid ledig 7 dagar mellan varje pass och det är härligt:)

2009-10-03 @ 10:30:39
URL: http://sveamys.blogg.se/
Postat av: Nathali

VACKA systrar jag har! Så glad och stolt! :D

PUSS!

2009-10-03 @ 11:46:27
URL: http://nathaalita.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0